Пошук
НУШ
Вебплатформа дистанційного навчання Всеукраїнська школа онлайн поповнилася новими навчальними відео
Вебплатформа дистанційного навчання Всеукраїнська школа онлайн поповнилася новими навчальними відео до курсів «Математика НУШ 5, 6 клас», «Природнича галузь НУШ 5, 6 клас», «Українська мова НУШ 5, 6 клас», «Алгебра 7 клас». Навчальні відео створені українськими вчителями-практиками за фінансування польського благодійного фонду «Katalyst Education» Pi-stacja UA Український інститут ...
Огляд діагностичних тестів як освітнього ресурсу
На освітній платформі “Всеукраїнська школа онлайн” вчителі можуть використовувати діагностичні тести для визначення прогалин у результатах навчання учнів. Діагностичні тести розроблені в межах ініціативи “Збереження доступу до шкільної освіти” від проєкту “Супровід урядових реформ в Україні” (SURGe Project). У чому переваги та як використовувати тести – про це у посібнику “Огляд ...
Вчимо німецьку мову з Фро Deutsch mit Fro
На освітній вебплатформі “Всеукраїнська школа онлайн”, адміністратором якої є Український інститут розвитку освіти, завершилося оприлюднення курсу з німецької мови як другої іноземної мови для 5 класу НУШ https://bit.ly/44JE9Ba. Курс розроблений Goethe-Institut Ukraine, інфомаційно-методичну підтримку здійснював Український інститут розвитку освіти. 20 уроків вже на вебплатформі! На цих ...
Вебінар на тему “Проєктне навчання: ресурси та інструменти для розроблення й впровадження в освітньому процесі НУШ”
На сьогодні проєктне навчання є дієвим інструментом для розвитку в учнів наскрізних умінь та навичок ХХІ століття. Розкриваємо цікаві підходи до реалізації проєтного навчання в освітньому процесі з використанням можливостей вебплатформи “Всеукраїнська школа онлайн”. Підключайтеся на безкоштовний вебінар “Проєктне навчання: ресурси та інструменти для розроблення й ...
Критичне мислення: необхідна навичка для кожного учня
Хто з учителів не хотів би, щоб їхні учні навчилися ухвалювати рішення та розв’язувати проблеми? Практичне застосування навичок критичного мислення як ніколи важливе в інформаційно змінному світі, в якому фейкові новини, шахрайство та містифікації є частиною повсякденного життя. Перед учителями постає завдання – створити школу, в якій буде учню комфортно навчатись і яка формуватиме не ...
Презентуємо посібник про сучасні підходи і технології Нової української школи
Концепція Нової української школи передбачає оновлення змісту освіти й спрямована на формування компетентностей, вміння здобувати і застосовувати знання у нових навчальних та життєвих ситуаціях, реалізацію принципів, зорієнтованих на розкриття особистісних можливостей та інтересів учнів з метою формування успішної, цілеспрямованої, самостійної, мобільної особистості. Усе це передбачає ...
Онлайн курс для вчителів про НУШ
Онлайн-курс для вчителів про Всеукраїнську школу онлайн працює ось уже 2 місяці. В ньому розкриваються такі питання: у чому полягає концепція НУШ і які зміни в системі освіти вона закладає, що таке компетентнісний підхід і як його реалізувати, як оцінювати компетентності й чому формувальне оцінювання надзвичайно важливе. Загалом курс відповідає на питання, як реалізувати концепцію […]
Освітній репозитарій НУШ
Шановні колеги! Пропонуємо до вашої уваги освітній репозитарій НУШ, створений за результатами низки вебінарів, які проходили за підтримки проєкту “Фінська підтримка реформи української школи (Навчаємось разом)”. Вебінари здійснювалися за участі Міністерства освіти і науки України, Українського інституту розвитку освіти, Інституту модернізації змісту освіти, Lego foundation, ...
Затверджено Типову програму мовних таборів
Шановні друзі! Раді вам повідомити, що 7 грудня 2021 була затверджена Типова програма літніх мовних таборів, яку розробила команда Українського інституту розвитку освіти. Найважливіше, що вам не потрібно чекати приходу літа, щоб її реалізувати, адже змістові компоненти Типової програми мовних таборів можна використовувати вже зараз. Ви запитаєте, як це можливо? Дуже просто. Матеріали та ...
МОН затвердило типову програму підвищення кваліфікації асистентів учителів «Професійна діяльність асистентів учителів в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти»
Міністерство освіти і науки України затвердило типову програму підвищення кваліфікації асистентів учителів «Професійна діяльність асистентів учителів в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» (далі – Програма). Про це йдеться в наказі №981 від 13.09.2021р. Програму розроблено Державною установою «Український інститут розвитку освіти» відповідно до Оперативного плану ...
Ще один крок до сучасної культури управління: презентація онлайн-курсу “Автономія школи”
17 серпня наші партнери ГО Центр інноваційної освіти «Про.Світ» провели презентацію безкоштовного онлайн-курсу «Автономія школи» та посібника «Управління школою в час кризи: методичні рекомендації». Вадим Карандій, директор УІРО, на презентації зазначив, що «створення онлайн-курсу — це один із кроків до формування культури управління закладами освіти, заснованої на принципі автономії». На ...
«Всеукраїнська школа онлайн» (ВШО) пропонує для всієї країни унікальні можливості ефективної підготовки учнів до викликів сучасного цифрового світу!
За спільної ініціативи Представництва ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та Державної установи «Український інститут розвитку освіти» започатковано створення онлайн-ресурсів для учнів початкової школи. Робоча група у складі фахівців Міністерства освіти і науки України, Державної установи «Український інститут розвитку освіти», експертів Команди підтримки реформ (RST), науковців, методистів, учителів, ...
Підручники для НУШ мають бути якісними
У Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій 26 травня відбулися слухання на тему «Якість підручників та навчальних посібників для Нової української школи». Участь у заході взяв директор УІРО Вадим КАРАНДІЙ. У своєму виступі він наголосив, що протягом 2020 року разом з фахівцями проєкту «Навчаємося разом» було здійснено аналіз якості підручників для […]
Розпочалось підвищення кваліфікації керівників пілотних закладів Нової української школи у 5-9 класах
Нові ролі директорів шкіл у контексті впровадження Нової української школи, основні елементи Державного стандарту базової середньої освіти, створення освітньої програми закладу та наступність ланок початкової та середньої освіти. Про це та багато іншого йтиметься під час онлайн-навчання керівників шкіл-учасниць інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня та регіональних ...
Затверджено Типову освітню програму для 5-9 класів загальноосвітніх шкіл
Міністерство освіти і науки України оприлюднило наказ від 19.02.2021 №235 «Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти». До розроблення цього документу був долучений Український інститут розвитку освіти. Типова освітня програма розроблена з метою реалізації Державного стандарту базової середньої освіти. Документ створює умови для продовження ...
Запрошуємо до обговорення Концепції профорієнтації в Новій українській школі
Український інститут розвитку освіти запрошує до громадського обговорення проєкту концепції професійної орієнтації в новій українській школі. Документ розроблено у рамках співпраці Програми ЄС «EU4Skills» кращі навички для сучасної України та Українського інституту розвитку освіти. Нова українська школа покликана допомогти випускникам бути конкурентоздатними у 21-му столітті, стати цілісними ...
Презентація циклу онлайн-курсів «30 кроків до Нової української школи: навчаємо громадянина» на платформі Prometheus
22 грудня відбулася онлайн-презентація циклу онлайн-курсів, розробленого тренерською спільнотою програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа», та автограф-сесія з авторським колективом. Реєстрація на перший курс за посиланням: Стартуємо до успішної школи | Prometheus [link]. «30 кроків до Нової української школи: навчаємо громадянина» містить практичні поради для ...
НУШ: практики та інструменти оцінювання в школі – фінський досвід
У період із 28 по 31 жовтня 2020 року в рамках українсько-фінського проєкту «Навчаємося разом» та за підтримки Міністерства освіти і науки України, Українського інституту розвитку освіти, Команди підтримки реформ було організовано і проведено серію онлайн-вебінарів для 137 вчителів пілотних шкіл та регіональних координаторів НУШ з теми «Практики та інструменти оцінювання в школі – фінський ...
Програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, які є учасниками всеукраїнського експерименту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової освіти»
Пропонуємо вашій увазі розроблену Державною установою «Український інститут розвитку освіти» (укладачі: КОСЕНЧУК О.Г., к.п.н., доцент, ВЕНГЛОВСЬКА О.А., к.п.н., НОВИК І.М. к.п.н.) програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, які є учасниками всеукраїнського експерименту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення ...
Тренінг з питань оцінювання навчальних досягнень учнів
28 жовтня розпочинається тренінг для вчителів пілотних класів та регіональних координаторів НУШ із питань оцінювання навчальних досягнень учнів. Тренінг для тренерів проводиться за підтримки українсько-фінського проєкту «Навчаємося разом», Українського інституту розвитку освіти та Команди підтримки реформ МОН. Тренери – фінські експерти, які вже проводили подібний тренінг для представників ...
Освітній процес у 4 класах НУШ: онлайн-курс підвищення кваліфікації педагогічних працівників
У період із 08 вересня по 20 жовтня 2020 року Командою підтримки реформ Міністерства освіти і науки України спільно з Державною установою «Український інститут розвитку освіти» було організовано і проведено онлайн-курс підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЗЗСО, які є учасниками всеукраїнського експерименту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової ...
Затверджено Державний стандарт базової середньої освіти: реформа «Нова українська школа» продовжиться у 5-9 класах
30 вересня 2020 року Кабінет Міністрів України затвердив Державний стандарт базової середньої освіти. Документ створює умови для продовження реформи «Нова українська школа» у 5-9 класах з 2022 року. «Затвердження і впровадження Державного стандарту базової середньої освіти – це продовження реформи “Нова українська школа” у 5-9 класах. Документ визначає структуру та зміст базової середньої ...
Онлайн-зустріч із регіональними координаторами НУШ – учасниками всеукраїнського експерименту
22 вересня 2020 року відбулася чергова онлайн-зустріч із регіональними координаторами НУШ – учасниками всеукраїнського експерименту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової загальної середньої освіти». Модераторка зустрічі Олена ГЛОБА, — експертка Команди підтримки реформ МОН України, координаторка ...
Тривають вебінари з пілотними школами НУШ щодо впровадження Держстандарту початкової освіти
УІРО продовжує серію вебінарів з учасниками Всеукраїнського експерименту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової загальної середньої освіти» (наказ Міністерства освіти і науки України №1028 від 13.07.2017 р.). Вебінари розпочалися 9 вересня 2020 р. Їх проводить УІРО спільно з Командою підтримки реформ ...
Розпочато конкурс проєктів підручників (крім електронних) для 4 класу НУШ
Офіційно стартував конкурсний відбір підручників для 4 класу НУШ. Коротко: МОН офіційно оголосило конкурс підручників для 4 класу (крім електронних). Відбір — у два етапи. Здійснюватимуть дві державні установи – УІРО та ІМЗО. УІРО є Експертною установою. Закупівель не здійснюватиме. Закупівлі здійснюватиме ІМЗО. УІРО почне приймати документи 19 жовтня 2020 р. Всі офіційні документи щодо […]
Уряд схвалив Концепцію розвитку STEM-освіти
Кабінет Міністрів України 5 серпня 2020 року ухвалив Концепцію розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти), реалізація якої передбачена до 2027 року. За словами Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля, Концепція розвитку природничо-математичної освіти — це європейський та світовий тренд, який допомагає опанувати професійні навички 21 століття. «Уряд прагне, щоб науково-технічні, ...
Нова українська школа: порадник для вчителя
Пропонуємо вашій увазі навчально-методичний посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» (за загальною редакцією Надії Бібік), випущений видавництвом «Літера ЛТД». Він містить матеріали та практичні завдання для вчителів початкової школи, які допоможуть їм створювати освітнє середовище, забезпечити різні форми інтегрованого навчання, залучати до педагогічної взаємодії родини дітей, ...
«Як планують змінити процедуру вибору підручників»: матеріал сайту НУШ
Однією з найактуальніших проблем, до якої прикута увага широких кіл суспільства, є поява навчальної літератури, що вирішує інноваційні освітні завдання «Нової української школи». Місією УІРО, як впроваджувальної агенції для реалізації цієї реформи, є, серед іншого, сприяння появі сучасних підручників. Про задуми та конкретні кроки Інституту в цьому напрямі детально інформує журналістка сайту ...
Середовище, що належить дітям: порадник для педагогів закладів дошкільної освіти
Важливим статутним завданням УІРО є забезпечення організаційного та навчально-методичного супроводу освітньої реформи, зокрема щодо освіти осіб з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта — один із головних пріоритетів освітніх реформ. Багато змін було здійснено на рівні початкових шкіл, пов’язаних із концепцією Нової української школи(НУШ) та запровадженням нових освітніх стандартів ...
Приймаються заявки на оснащення навчальних кабінетів і STEM-лабораторій
Як повідомляє Міністерство освіти і науки України, до 13 червня 2020 року обласні та Київська міська державні адміністрації можуть подати пропозиції щодо оснащення навчальних кабінетів і STEM-лабораторій у 2020 році в закладах загальної середньої та профтехосвіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти. Порядок та умови погодження відповідних пропозицій МОН набув чинності. ...
МОН та УІРО формують креативну команду фахівців для підготовки до експертної роботи щодо оцінювання якості підручників для Нової української школи
До 20 вересня 2020 року відбувається конкурсний відбір фахівців для підготовки до експертної роботи щодо оцінювання якості навчальної літератури для шкіл. Шановні колеги, творімо нову українську освіту разом! Ми шукаємо і здійснюємо підготовку експертів для реалізації амбітних цілей трансформації освітньої системи, зокрема української навчальної літератури. Міністерство освіти і науки України ...
План упровадження реформування середньої освіти
Про концепцію НУШ дивіться за покликанням
Нова українська школа: сучасне освітнє середовище
У Новій українській школі(НУШ) зросте частка проектної, командної, групової діяльності у педагогічному процесі. Відповідно буде урізноманітнено варіанти організації навчального простору в класі. Організація нового освітнього середовища потребує широкого використання нових ІТ-технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення лабораторної бази для вивчення предметів ...
Нова українська школа: справедливе фінансування і рівний доступ
У Новій українській школі(НУШ) публічні фінанси будуть розподілятися прозоро. Державні органи влади і територіальні громади будуть зобов’язані забезпечити необхідні умови навчання і виховання дітей молодшого шкільного віку за місцем проживання, зокрема у селах. Освітня субвенція буде розраховуватися за справедливою формулою, щоб вирівнювати можливості доступу до якісної освіти в різних ...
Нова українська школа: автономія школи
Центральна виконавча влада визначатиме стандарти якості освіти і забезпечуватиме моніторинг якості освіти. Безпосереднє управління школами буде здійснюватися на місцевому рівні. Зросте вплив місцевих громад на формування локальної освітньої політики, з урахуванням місцевих культурних особливостей та особливостей ринку праці. Автономія передбачає і вищий рівень відповідальності закладу освіти. ...
Нова українська школа: структура
Реформа структури середньої школи враховує фізичні, психологічні, розумові здібності дитини кожної вікової групи. Закон України «Про освіту» передбачає три рівні повної загальної середньої освіти: початкова освіта (чотири роки); базова середня освіта, яка здобувається в гімназії (п’ять років); профільна середня освіта, яка здобувається в ліцеї або закладах професійної освіти (три роки). Про ...
Нова українська школа: орієнтація на цінності
Нова українська школа (НУШ) буде формувати ціннісні ставлення і судження, які слугують базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії з суспільством, виховувати не лише відповідальність за себе, а й за розвиток і добробут країни та всього людства. Усе життя НУШ буде організовано за моделлю поваги до прав людини, демократії, підтримки добрих ідей. НУШ буде […]
Нова українська школа: орієнтація на потреби учня
Нова українська школа (НУШ) максимально враховує права дитини, її здібності, потреби та інтереси, вікові особливості фізичного, психічного і розумового розвитку. Дослідження свідчать, що суттєво покращують результати навчання такі засоби персоналізації навчального досвіду, як робота за індивідуальними планами, окремими навчальними траєкторіями, у рамках індивідуальних дослідницьких проектів. ...
Нова українська школа: умотивований учитель
Успіх реформи шкільної освіти можливий лише за умови, якщо її підтримають і впроваджуватимуть учителі. Для цього концепцією передбачено ряд змін щодо академічної свободи учителя та його професійного розвитку. Академічна свобода вчителів Учитель зможе готувати власні авторські навчальні програми, власноруч обирати підручники, методи, стратегії, способи і засоби навчання. Держава гарантуватиме ...
Нова українська школа: педагогіка партнерства
Основні принципи педагогіки партнерства: повага до особистості; доброзичливість і позитивне ставлення; довіра у відносинах; діалог – взаємодія – взаємоповага; розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків); принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання ...
Нова українська школа: ключові компетентності
Компетентність – динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність. Ключові компетентності – ті, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні ...
Нова українська школа
За експертними оцінками, найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями. Процеси розвитку, виховання і соціалізації в новій школі покликані зробити випускника конкурентоздатним у ...
1,4 млрд грн на обладнання для шкіл і розвиток вчителів НУШ пішли на місця
Уряд проголосував за перерозподіл з державного бюджету на місця 1,4 млрд. грн. на розвиток «Нової української школи» (далі – НУШ). Кошти спрямують на закупівлю обладнання та матеріалів для початкових класів і пілотних шкіл, а також на розвиток педагогів. Відповідна Постанова була прийнята Кабміном сьогодні, 12 лютого 2020 року. «Реформа НУШ — один із основних пріоритетів […]
Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність
Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки посольств США та Великої Британії з Міністерством освіти і науки України та Академією української преси запускають проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність». Його головна мета — методична підтримка розвитку критичного мислення, уміння аналізувати інформацію та протидіяти інформаційній агресії. Учасниками можуть ...
Стандарт професії вчителя
Міністерство освіти і науки України (далі – МОН) спільно з Державною установою «Українським інститутом розвитку освіти» (далі – УІРО) та проєктом «Фінська підтримка реформ української школи» провели стратегічну сесію з питань розроблення державних стандартів професії вчителя. Ключовими спікерами робочої зустрічі виступили: Олена Лінник — державний експерт, Директорат дошкільної та шкільної ...
Живі письменники
Учні познайомляться з сучасними українськими письменниками Український інститут книги за підтримки Міністерства освіти і науки України (МОН) та простору української дитячої книги БараБука започаткували всеукраїнську акцію «Живі письменники». Для учнів і вчителів початкової школи, бібліотекарів і батьків експерти з дитячого читання створили серію матеріалів для роботи з сучасною українською ...
Визначено пріоритетні завдання Українського інституту розвитку освіти
Під час презентації УІРО його директор Вадим Карандій представив головні завдання на 2020 рік: Організаційно-методичний супровід пілотування нового стандарту початкової освіти у третіх та четвертих класах; Дослідження якості дошкільної освіти з використанням міжнародно інструменту оцінювання ECERS (наскільки наше дошкілля відповідає запиту суспільства і вимогам часу та параметрам і ...