logo

Пошук

    НУШ: практики та інструменти оцінювання в школі – фінський досвід

    02.11.2020

    У період із 28 по 31 жовтня 2020 року в рамках українсько-фінського проєкту «Навчаємося разом» та за підтримки Міністерства освіти і науки України, Українського інституту розвитку освіти, Команди підтримки реформ було організовано і проведено серію онлайн-вебінарів для 137 вчителів пілотних шкіл та регіональних координаторів НУШ з теми «Практики та інструменти оцінювання в школі – фінський досвід». 

    Змістову, педагогічну та організаційну підтримку здійснювали:

    Аня ХУРІНАЙНЕН-КОСУНЕН викладачка і вчителька Школи підготовки вчителів при Гельсінському університеті, Рійя ПАЛМКВІСТ – радниця з питань освіти Національного агентства Фінляндії з питань освіти, Наталія СОФІЙ – перша заступниця директора ДУ «Український інститут розвитку освіти», Роман ШИЯН – заступник керівника Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України, Олена ГЛОБА – експертка Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України, координатор пілотування Державного стандарту початкової освіти у четвертих класах.

    Упродовж чотирьох цікавих, насичених, змістовних, продуктивних днів учасники ознайомилися із: 

    • особливостями, принципами, критеріями, формами та практиками оцінювання (взаємоцінювання/самооцінювання) індивідуального прогресу учнів початкової школи під час вивчення інтегрованих предметів, виконання проєктів тощо;
    • сутністю і змістом компетентностей, якими мають володіти вчителі, учні та батьки у здійсненні оцінювання результатів навчання учнів;
    • значенням зворотного зв’язку, що надається учасниками освітнього процесу у перебігу оцінювання;
    • видами підтримки (загальна, інтенсивна, спеціальна), яку забезпечують вчителі, що сприяє підвищенню ефективності навчання учнів. 

    Учасники вебінарів набули досвіду застосування діагностичного інструментарію оцінювання навчальних досягнень учнів, реалізації диференційованого підходу у формуванні позитивної мотивації учнів, відборі змісту, форм, методів оцінювання, створення освітнього середовища відповідно до індивідуальних потреб та здібностей учнів, планування зустрічей із батьками з питань визначення цілей, методів, їхньої участі в оцінюванні знань учнів.

    У перебігу роботи учасники працювали у малих групах. Робота у них мала особистісно-ціннісну, пошуково-дослідницьку та рефлексивну складову. Вчителі вивчали власні сильні та слабкі сторони в оцінюванні результатів навчальних досягнень учнів, визначали можливі виклики та загрози в оцінюванні ключових компетентностей учнів, дискутували, обмінювалися досвідом, презентували результати роботи групи, здійснювали пошук шляхів адаптації прогресивного досвіду фінських шкіл у практику Нової української школи. 

    Модерували роботу в малих групах представники УІРО та Команди підтримки реформ, зокрема: Ірена АНДРОЩУК, завідувачка сектору професійного розвитку педагогічних працівників; Наталя КИПИЧЕНКО, методистка цього сектору та Олена ВЕНГЛОВСЬКА, методистка відділу дошкільної та початкової світи.

    Особливо цінним було те, що у ході зворотного зв’язку відбувався професійний діалог між тренерами та учасниками онлайн-вебінарів.  Педагогів-практиків цікавили питання про залучення батьків до оцінювання індивідуального прогресу учнів, підходів до накопичення портфоліо учнів, особливостей організації зворотного зв’язку та розроблення річного плану оцінювання в школі. На усі питання вчителі отримували вичерпні відповіді та схвалення їхньої діяльності у розбудові Нової української школи.

    Дякуємо організаторам, спікерам та учасникам онлайн-вебінарів за професіоналізм, емоційне піднесення, мотивацію до особистісного та професійного вивищення!

     

    Титульне фото: Tim Gouw , Unsplash

    Free Download WordPress Themes
    Download WordPress Themes Free
    Download Nulled WordPress Themes
    Download Best WordPress Themes Free Download
    ZG93bmxvYWQgbHluZGEgY291cnNlIGZyZWU=
    download micromax firmware
    Free Download WordPress Themes
    udemy course download free