Пошук
17.05.2023
Понад рік дошкільна освіта України працює і виконує свої завдання в умовах воєнного стану, забезпечуючи підтримку учасників освітнього процесу. Від малого до дорослого, всі хочуть бачити Україну без війни, гарною, великою і доброю, називають її найкрасивішою на планеті Земля. І наш обов’язок – зберегти та примножити таке ставлення дошкільників, але водночас сформувати усвідомлення того, що, як сказав Сенека, Батьківщину люблять не за те, що вона велика, а за те, що своя.
Саме в оновленому Базовому компоненті дошкільної освіти приділено значну увагу змістовному компоненту освітнього напряму «Дитина в соціумі». Мета освітнього напряму – формування в дітей дошкільного віку соціально-громадянської компетентності, яка є складовою їхнього особистісного зростання в період дошкільного дитинства. І реалізувати завдання Державного стандарту дошкільної освіти дають парціальні програми і посібники. Такою новою програмою, що відповідає викликам сьогодення, є парціальна програма «Моя країна – Україна» для старшого дошкільного віку (автори Гавриш Н.В., Косенчук О.Г., Піроженко Т.О.). До парціальної програми автори підготували програмно-методичне забезпечення.
Життєві цінності… як змінюються вони впродовж життя? Що впливає на їх формування? Що стало цінністю і життєвою потребою в умовах, які склались в нашій країні? Як сприяти формуванню в дітей національної ідентичності й активної громадської позиції? На які освітні програми орієнтуватися? Якою має бути позиція педагогів та участь батьків? Таких запитань можна ставити нескінченно. Але саме сьогодення доводить, що тема формування соціально-громадянської компетентності наших наймолодших громадян як ніколи є актуальною.
На ці та інші питання читайте відповіді та роз’яснення в статті «Соціально-громадянська компетентність дошкільника: сучасний освітній вектор», яку підготувала Ольга Косенчук, кандидат педагогічних наук, доцент, начальник відділу дошкільної освіти Українського інституту розвитку освіти в науково-методичному журналі «Дошкільне виховання» № 5, 2023 рік.
Результатом нашого виховання дошкільнят мають стати не лише сформовані первинні уявлення і знання, а засвоєні практичні вміння і навички, і головне – бажання діяти згідно з нормами соціальної моралі, прийнятими нашим народом, намір слідувати традиціям, відповідати позитивному образу українця.
Разом до Перемоги! Слава Україні! Тримаємо свій освітянський фронт!
Пишаємось, що ми – українці! Слава Україні!