Пошук
10.11.2022
На колегії Міністерства освіти і науки України Юрій Демедюк, виконуючий обов’язки директора державної установи «Український інститут розвитку освіти», представив результати основного етапу польового дослідження оцінки якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3.
Результати дослідження підкреслюють, що дошкільна освіта України відповідає міжнародним стандартам, про що свідчать кількісні показники дослідження.
У своєму виступі Юрій Григорович зупинився на аналізі ситуації організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти сільської та міської місцевості. Зауважив на відсутності масштабних розбіжностей в балах оцінювання параметрів, зруйнував певні міфи щодо відсутності якісних умов організації освітнього процесу в закладах сільської місцевості, висвітлив важливість особистісних факторів (педагог, професійна компетентність педагога, соціальна цінність професії педагога в сільській місцевості та ін.) у дошкільній галузі освіти.
Якісним показником є оновлений Базовий компонент дошкільної освіти, який розроблений відповідно до міжнародних стандартів. Потужним ресурсом українського дошкілля є варіативність реалізації змістового компоненту в 9 комплексних та 42 парціальних програмах, автономність закладів освіти у їх виборі та впроваджені.
Проведене дослідження оцінювання якості освітнього процесу в Україні за методикою ECERS-3 дозволяє більше вивчати та аналізувати умови, які створені для розвитку дитини у закладі освіти відповідно до міжнародних стандартів, ніж перевіряти.
Важливим акцентом, на який звернув увагу Юрій Григорович – формування сприйняття різноманітностей, правильного використання технологій в ЗДО, візуального оформлення приміщення, пов’язаного з дітьми, а також підкреслив важливість розвитку та вдосконалення у педагогів закладів дошкільної освіти нових навичок, цінностей щодо переходу від фронтальних форм роботи з дітьми до індивідуалізованого навчання (можливості вільного вибору дітьми видів діяльності).
Потребує відпрацювання система наступності між дошкільною та початковою освітою з урахуванням вимог Базового компонента дошкільної освіти та Державного стандарту початкової освіти.ʼ
Необхідно звернути увагу на підвищення кваліфікації педагогів щодо питання гри та особливостей її реалізації, неприпустимості створення «мінішколи у ЗДО».
Потрібно більше уваги приділяти полілогам у освітньому процесі, відпрацюванню «взаємодії дітей та педагогів», підсиленню мовленнєвої роботи з дітьми, використанню книг у роботі з дошкільнятами.
Від імені головного виконавця дослідження Юрій Демедюк висловив слова подяки Міністерству освіти і науки України як ініціатору проведення дослідження, Міністерству охорони здоров’я України, партнерам: ДНУ «Інститут освітньої аналітики», Дитячому фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, Команді підтримки реформ МОН, Інституту психології імені Г.С. Костюка Національної академії педагогічних наук України, департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, закладам дошкільної освіти, експертам, аналітикам.
Пропонуємо більш детальніше ознайомитися зі звітом та методичними рекомендаціями «Про забезпечення якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за результатами дослідження ECERS-3», підготовленими за результатами дослідження.
Працюємо на своєму освітньому фронті заради ПЕРЕМОГИ України. Слава Україні!