logo

Пошук

    PISA-2018: результати України

    03.12.2019

    Результати міжнародного дослідження PISA, в якому Україна вперше взяла участь у 2018 році, свідчать, що реформа «Нова українська школа» (НУШ)— об’єктивна потреба для держави. Про це заявила Міністр освіти і науки Ганна Новосад сьогодні, року, під час презентації Національного pdf і Міжнародного pdf звітів за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018.

    «Ми розраховуємо на те, що отримані результати стануть сигналом для наших вчителів, батьків та суспільства загалом. Тепер має стати очевидним, що реформа шкільної освіти для України — не забаганка, а об’єктивна потреба», — зазначила Ганна Новосад.

    Так, результати українських учнів/студентів у PISA-2018 виявились гірші, а з математики — значно гіршими порівняно із середніми значеннями по країнах Організації економічного співробітництва і розвитку — держав, які мають високі стандарти в освіті та інших галузях суспільного життя. Це прослідковується в усіх трьох компетенціях, рівень яких досліджує PISA, – читацькій, математичній та природничо-науковій.

    Згідно з результатами PISA-2018, базового рівня — мінімального, якого в кінці першого етапу середньої освіти мають досягти учні, — в Україні не досягли:

    • з читацької грамотності – 25,9% українських підлітків;
    • з математичної – 36%;
    • з природничо-наукової – 26,4%.

    Для порівняння, у країнах ОЕСР базового рівня сформованості читацької грамотності не досягли 22% підлітків, математичної — 23,9%, природничо-наукової — 21%.

    Окрім країн ОЕСР, результати України доцільно порівнювати з показниками референтних для України держав — країн зі схожим соціально-економічним станом та культурно-історичною спорідненістю. Референтними для України у звіті PISA-2018 є Білорусь, Грузія, Естонія, Молдова, Польща, Словацька Республіка та Угорщина. У рейтингу референтних країн Україна випередила лише Грузію та Молдову за всіма трьома показниками. А Естонія взагалі увійшла до топ-10 країн за рейтингом ОЕСР.

    У загальному рейтингу всіх 78 країн, які взяли участь у PISA-2018, позиції визначаються з урахуванням похибок та множинних порівнянь між країнами на схожих рівнях успішності. Тому загальний рейтинг подається у діапазоні позицій. Так, Україна займає такі діапазони у рейтингах компетентностей:

    • читацької — 37-42 позиції;
    • математичної — 41-46 позиції;
    • природничо-наукової — 35-42 позиції.

    «Результати PISA-2018, зокрема, заперечують міф про ефективність радянської математичної системи освіти. Дослідження показує: 36% наших 15-річних учнів не досягають навіть базового рівня знання з математики. Вони мають проблеми із завданнями, де потрібно використовувати прості стратегії розв’язування, процентні співвідношення, оперувати дробами й десятковими числами», — наголосила Ганна Новосад.

    Міністр повідомила, що 2020/2021 навчальний рік стане роком математики в Україні — на це є принципова згода Президента України. Така ініціатива матиме на меті розвиток математичної грамотності у школярів.

    Ганна Новосад наголосила, що результати PISA цінні тим, що не просто показують рівень компетентностей учнів/студентів, а дають можливість прослідкувати вплив різних чинників на результати навчання. Для цього PISA досліджує ставлення учителів та батьків, цінності особистості та її життєву позицію, мікроклімат у закладі освіти та соціально-економічний стан, у якому перебувають учасники дослідження.

    «В результатах PISA кожен може побачити свій вплив на те, яких успіхів досягають учні у навчанні. Побачити, що він робить добре, що погано, і яких зусиль конкретно від вас вимагає ситуація, щоб вийти на якісно вищий результат. Уряд і МОН абсолютно усвідомлюють виклик, який постав перед нами. Однак жоден уряд не здатен переламати цю ситуацію самотужки — ми маємо об’єднатися навколо цього завдання спільно з батьками та вчителями», — зазначила Ганна Новосад.

    Зокрема, результати PISA-2018 наочно продемонстрували:

    • учительська та батьківська підтримка поліпшують результати навчання;
    • обсяг часу, який відводиться на вивчення предметів, критично малий, а сам час навчання використовується неефективно;
    • булінг негативно позначається на успішності;
    • вищий рівень кваліфікації вчителя позитивно впливає на успішність підлітків.

    «Результати України у PISA-2018 потребують ретельного вивчення і вироблення механізмів для вирішення проблем, які показав звіт. Але загалом ці результати для нас — точка відліку для оцінки розвитку шкільної освіти в Україні та основа для розробки ключових політик. Зокрема – для оцінки результатів НУШ після впровадження реформи у 5-9 класах», — зазначила Ганна Новосад.

    За словами Міністра, основними завданнями, які Міністерство освіти та науки (далі – МОН) бачить перед собою:

    • зміна змісту освіти — підготовка стандарту базової та старшої школи з урахуванням результатів PISA;
    • системний підхід до підвищення якості підготовки та професійного зростання вчителів (впровадження супервізії, сертифікації, педагогічної інтернатури (наставництва) для молодих вчителів, вдосконалення системи підвищення кваліфікації, реформа системи оплати праці);
    • боротьба з нерівністю освіти: максимально необхідні зусилля — від інвестицій в обладнання до закриття малокомплектних шкіл з низькою якістю освіти — для кращих результатів дітей;
    • проведення додаткових досліджень, які допоможуть правильно зрозуміти окремі тривожні тенденції, наприклад, чому в хлопців результати значно гірші, ніж у дівчат;
    • наступний 2020-2021 навчальний рік буде оголошено роком математики в Україні.

    Відео презентації результатів України PISA-2018 за участі Міністра освіти і науки Анни Новосад дивіться на Facebook сторінці МОН за покликанням

    Переглянути відео презентації

    Джерело за покликанням

    Download WordPress Themes Free
    Free Download WordPress Themes
    Premium WordPress Themes Download
    Download WordPress Themes Free
    online free course
    download micromax firmware
    Download Premium WordPress Themes Free
    ZG93bmxvYWQgbHluZGEgY291cnNlIGZyZWU=