Пошук
24.06.2021
29 червня 2021 року відбудеться Міжнародний науково-методичний семінар «Психолого-педагогічна діагностика в системі дошкільної освіти».
Його організаторами є Національна академія педагогічних наук України, Інститут проблем виховання НАПН України, Інститут психології імені Г. С. Костюка, ДУ «Український інститут розвитку освіти», Маріупольський державний університет, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського.
Мета науково-методичного семінару полягає в обговоренні актуальних проблем психолого-педагогічної діагностики, у тому числі мети, функцій, принципів, критеріально-діагностичного інструментарію.
Програма науково-методичного семінару
12:00 – 15:00. Теоретична частина семінару
Стартові доповіді спікерів:
«Педагогічна діагностика: вирок? Діагноз чи крок уперед?»
КРУТІЙ Катерина Леонідівна, доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної і початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.
«Дослідження емоційного інтелекту шестирічних дітей»
ТОРДІК Юдіт-Емеше, доктор габілітований, професор кафедри розвитку людини, Університет імені Кодолані Яноша, м. Будапешт (Угорщина).
«Проблема готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування сучасної школи: співвідношення ключових понять»
ПІРОЖЕНКО Тамара Олександрівна, завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка Національної академії педагогічних наук України, доктор психологічних наук, професор.
«Психосоціальна та педагогічна підтримка сімей з дітьми раннього віку з обмеженими можливостями здоров’я – раннє втручання в Чехії»
ШАНДОРОВА Зденка, доктор філософії, доцент кафедри педагогічних наук, факультет філософії, Пардубицького університету (Чехія).
«Оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за міжнародною шкалою ECERS-3»
КОСЕНЧУК Ольга Геннадіївна, начальник відділу дошкільної та початкової освіти ДУ «Український інститут розвитку освіти», кандидат педагогічних наук, доцент.
«Вивчення впливу програми розвитку «Розповідай, поклади-візьми!» на співпрацю дітей дошкільного віку»
ДЕМЕНЬ Пірошка, доктор наук, професор університету імені Бабеша – Бояї, м. Клуж-Напока (Румунія)
15:00 – 16:30. Практична частина семінару
Відбудеться у формі проблемного кола (за участю запрошених експертів з дошкільної освіти – представників управлінських структур з дошкільної освіти, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, педагогічних активів областей, керівників ЗДО).
Опрацювання проблемних питань у підгрупах запрошених експертів з дошкільної освіти з подальшим їх обговоренням у спільному колі і виробленням загальних методичних рекомендацій.
15:00 – 15:30 Робота підгруп учасників у віртуальних кімнатах
1 група – Сутність, спільне і відмінне психологічної, педагогічної, медичної діагностики
2 група – Психолого-педагогічна діагностика – чия це справа: вихователя чи психолога? Які завдання діагностування у кожного з них?
3 група – Яке місце психолого-педагогічної діагностики в структурі освітньому процесі ЗДО?
4 група – Психолого-педагогічна діагностика в контексті наступності дошкільної та початкової освіти.
5 група – Якою має бути діагностична документація вихователя з педагогічної діагностики?
6 група – Як використовувати результати педагогічної діагностики, зібраних вихователями?
7 група – Взаємодія вихователів з батьками з питань педагогічної діагностики.
8 група – Що може слугувати інструментами педагогічної діагностики? Вимоги до них.
15:30 – 16:30 – Обговорення напрацювань підгруп у спільному колі з виробленням загальних методичних рекомендацій.
16:30 — 17:00 – Підведення підсумків науково-методичного семінару.