Пошук
17.11.2025

Відповідно до п. 2 завдання 2.4.3.1 Оперативного плану Міністерства освіти і науки України (далі – МОН), затвердженого наказом МОН від 06 березня 2025 року № 417 фахівцями відділу професійного розвитку педагогічних працівників Українського інституту розвитку освіти (далі – УІРО) у жовтні 2025 року здійснено моніторинг щодо запровадження педагогічної інтернатури в закладах загальної середньої освіти (далі – ЗЗСО).
За наданою інформацією від 25 департаментів (управлінь) освіти і науки обласних та Київської міської військових адміністрацій, закладів післядипломної педагогічної освіти станом на жовтень 2025 року педагогічна інтернатура функціонує у 1523 (+33) ЗЗСО. За 3087 (+140) інтернами, які проходять педагогічну інтернатуру у ЗЗСО, закріплено 2821 педагог-наставник. Це свідчить про те, що частина педагогів-наставників супроводжує більше ніж одного інтерна.
Із загальної кількості інтернів:
Ці дані свідчать про те, що 967 інтернів уже мають педагогічну освіту.
Із загальної кількості інтернів:
Ці дані свідчать про те, що 1166 інтернів – педагогічні працівники, які працюють на інших посадах у ЗЗСО, а саме:
Також інтернатуру проходить 81 педагогічний працівник, які працюють на інших посадах у 13 областях, а саме: 10 – у Вінницькій, 3 – у Волинській, 4 – у Закарпатській; 8 – у Київській, 1 – у Кіровоградській, 26 – у Львівській, 1 – в Одеській, 1 – у Полтавській, 3 – у Рівненській, 3 – у Тернопільській, 1 – у Харківській, 2 – у Черкаській, 4 – у Чернівецькій областях та 14 – у місті Києві.
Порівняння даних моніторингу, проведеного у жовтні 2024 року, засвідчує наступне. Загальна кількість закладів освіти, де впроваджують педагогічну інтернатуру зросла з 1490 до 1523 (+33). Також зросла кількість інтернів з 2947 до 3087 (+140).
Так, у Вінницькій області запроваджено інтернатуру в 94 (-32) закладах освіти, де проходять інтернатуру 186 (-96) інтернів; Волинській – 120 (+49) закладів освіти, де 164 (+36) інтерни; Дніпропетровській – 107 (-50) закладів, де 177 (-99) інтернів; Донецькій – 20 (-2) закладів освіти, де 23 (-6) інтерни; Житомирській – 43 (+1) заклади освіти, де 73 (+7) інтерни; Закарпатській – 45 (-15) закладів, де 128 (-10) інтернів; Запорізькій – 9 (-6) закладів, 19 (-12) інтернів; Івано-Франківській – 132 (-12) заклади освіти, де 249 (-67) інтернів; Київській – 97 (0) закладів освіти, де 235 (-62) інтернів; Кіровоградській – 61 (+24) заклад освіти, де 90 (+42) інтернів; Луганській – 2 (-9) заклади освіти, де 2 інтерни (-12); Львівська – 227 (+154) закладів освіти, де 669 (+533) інтернів; Миколаївській – 32 (+20) заклади освіти, де 41 інтерн (+6); Одеській – 38 (-6) закладів освіти, де 75 (-13) інтернів; Полтавській – 71 (+14) заклад освіти, де 117 (+17) інтернів; Рівненській – 59 (-6) закладів освіти, де 119 (-34) інтернів; Сумська – 29 (-19) закладів освіти, де 42 (-26) інтерни; Тернопільській – 55 (-56) закладів освіти, де 56 (-133) інтернів; Харківській – 29 (-65) закладів освіти, де 50 (-107) інтернів; Херсонській – 3 (-10) заклади освіти, де 7 (-5) інтернів; Хмельницькій – 10 (+1) закладів освіти, де 17 (+6) інтернів; Черкаській – 32 (-21) заклади освіти, де 60 (-16) інтернів; Чернівецькій – 71(-14) заклад освіти, де 167 (-56) інтернів; Чернігівській – 19 (-6) закладів освіти, де 28 (-17) інтернів; м. Київ – 118 (+101) закладів освіти, де працюють 293 (+268) інтерни.
Найбільша кількість закладів освіти, в яких упроваджується інтернатура за результатами моніторингу представлена у Львівській (227), Івано-Франківській (132) та Волинській (120) областях. Найменший показник – у Луганській (2), Херсонській (3) та Запорізькій (9) областях.
Найбільша кількість інтернів працює у Львівській області (669), у місті Києві (270) та Івано-Франківській області (249). Найменший показник у Луганській (2), Херсонській (7), та Хмельницькій (17) областях.
Найбільший показник збільшення кількості закладів освіти, що впроваджують інтернатуру спостерігається у Львівській області (+154), місті Києві (+101) та Волинській області (+49). В окремих областях спостерігається значне зниження кількості закладів, які впроваджують педагогічну інтернатуру: Харківська (-65), Тернопільська (-56) та Дніпропетровська (-50) області.
Оскільки тривалість педагогічної інтернатури становить один рік, дані щодо кількості закладів освіти, що її впроваджують, кількості інтернів у них та педагогів-наставників, що їх супроводжують, є динамічними показниками. Відповідно, ці кількісні показники щороку змінюватимуться відповідно до потреб і запитів закладів освіти.
Узагальнену інформацію про стан упровадження педагогічної інтернатури в закладах освіти, а також про кількість інтернів, які проходять її в областях та місті Києві у 2025-2026 н.р. станом на жовтень 2025 року подано у додатку.
Узагальнена інформація про стан запровадження педагогічної інтернатури в закладах освіти та кількості у них інтернів, що функціонують в областях та м. Києві (станом на жовтень 2025 р.)