Пошук
23.12.2024
Відповідно до п. 1 завдання 2.4.5.1. Оперативного плану Міністерства освіти і науки України (далі – МОН), затвердженого наказом МОН від 29.03.2024 № 421 та листа МОН «Про проведення педагогічної інтернатури в закладах загальної середньої освіти у 2024-2025 н. р.» від 03.10.2024 № 1/18101-24, фахівцями відділу професійного розвитку педагогічних працівників УІРО у жовтні-листопаді 2024 року здійснено моніторинг щодо запровадження педагогічної інтернатури в закладах загальної середньої освіти.
За наданою інформацією від 25 департаментів (управлінь) освіти і науки обласних та Київської міської військових адміністрацій, інститутів післядипломної педагогічної освіти станом на жовтень 2024 року педагогічна інтернатура функціонує у 1490 закладах загальної середньої освіти, де проходять педагогічну інтернатуру 2947 інтерни, з них:
У 2024 році 7 інтернів викладають предмет «Захист України». Крім того, інтернатуру проходять педагогічні працівники, які працюють на інших посадах:
Із загальної кількості інтернів 938 осіб не мають педагогічної освіти, 894 особи здобувають педагогічну освіту.
За результатами порівняння даних моніторингу, що здійснювався у жовтні 2023 року, констатуємо наступне. Загальна кількість закладів освіти, де впроваджують педагогічну інтернатуру зросла з 1078 до 1490 (+412). Також зросла кількість інтернів з 1823 до 2947 (+1124).
Так, у Вінницькій області запроваджено інтернатуру в 126 (+76) закладах освіти, де проходять інтернатуру 282 (+179) інтерни; Волинській – 71 (+3) закладів освіти, де 128 (-5) інтерни; Дніпропетровській – 157 (+115) заклади, де 276 (+217) інтернів; Донецькій – 22 (+0) заклади освіти, де 29 (+2) інтерн; Житомирській – 42 (+16) закладів освіти, де 66 (+15) інтернів; Закарпатській –60 (+10) закладів, де 138 (+47) інтернів; Запорізькій – 15 закладів, 31 інтерн (у 2023 році педагогічна інтернатура не запроваджувалася); Івано-Франківській – 144 (+16) закладів освіти, де 316 (+136) інтернів; Київській – 97 (-3) закладів освіти, де 297 (+129) інтернів; Кіровоградській – 37 (-2) закладів освіти, де 48 (+2) інтернів; Луганській – 11 (+7) заклади освіти, де 14 інтерни (+10); Львівська – 73 (+0) заклади освіти, де 136 (+0) інтернів; Миколаївській – 12 (+11) заклад освіти, де 35 інтерни (+33); Одеській – 44 (-4) закладів освіти, де 88 (+11) інтернів; Полтавській – 57 (-17) заклади освіти, де 100 (-13) інтернів; Рівненській – 65 (+21) заклади освіти, де 153 (+36) інтернів; Сумська – 48 (+11) закладів освіти, де 68 (+38) інтернів; Тернопільській – 111 (+55) закладів освіти, де 189 86 (+103) інтернів; Харківській – 94 (+26) закладів освіти, де 157 (+54) інтерни; Херсонській – 13 (-7) закладів освіти, де 13 (-10) інтерни; Хмельницькій – 9 (+7) заклади освіти, де 11 (+9) інтерни; Черкаській – 53 (+25) закладів освіти, де 76 (+34) інтерн; Чернівецькій – 85 (+55) закладів освіти, де 223 (+160) інтерни; Чернігівській – 25 (+ 7) закладів освіти, де 45 (+12) інтерни; м. Київ – 17 (-31) закладів освіти, де працюють 25 110 (-85) інтернів.
Найбільша кількість закладів освіти, в яких впроваджується інтернатура за результатами моніторингу представлена у Дніпропетровській (157), Вінницькій (126), та Тернопільській (111) областях. Найменший показник у Миколаївській (12), Луганській (11), Хмельницькій (9).
Найбільша кількість інтернів працює в Київській (297), Вінницькій (282) та Дніпропетровській (276) областях. Найменший показник у Луганській (14), Херсонській (13), Миколаївській (12) та Хмельницькій (11) областях.
Найбільший показник збільшення кількості закладів освіти, що впроваджують інтернатуру спостерігається в Дніпропетровській (+115), Вінницькій (+76), Тернопільській (+55), Чернівецькій (+55) областях. В окремих областях спостерігається значне зниження кількості закладів, які впроваджують педагогічну інтернатуру: м.Київ (-31), Полтавська область (-14), Херсонська область (-7), Одеська область (-4).
Враховуючи те, що тривалість педагогічної інтернатури становить один рік, то інформація про зміни у кількості закладів освіти, що її впроваджують та кількості інтернів у них, є динамічними показниками. Тому, кількісні показники змінюватимуться щорічно відповідно до потреб і запитів закладів освіти.
У додатку 1 подаємо узагальнену інформацію про стан запровадження педагогічної інтернатури в закладах освіти та кількості у них інтернів, що функціонують в областях та м. Києві (станом на жовтень 2024 р.).