logo

Пошук

    Реформування системи дошкільної освіти в Україні: досвід, проблеми, перспективи

    28.01.2022

    26.01.2022 року відбувся вебінар для керівників закладів дошкільної освіти на тему: «Реформування системи дошкільної освіти в Україні: досвід, проблеми, перспективи», організований Центром професійного розвитку «Освітня траєкторія» Дніпровської міської ради за участі науковців Національної академії педагогічних наук України, представників Міністерства освіти і науки України та  Державної установи «Український інститут розвитку освіти».

    Під час заходу учасники мали змогу ознайомитися з такими питаннями: «Реформування системи дошкільної освіти в Україні: досвід, проблеми, перспективи» (спікерка: Нерянова Світлана Іванівна, начальниця відділу дошкільної освіти Департаменту дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України).

    У своєму виступі, Світлана Іванівна зазначила, що «основною метою Уряду є забезпечення доступної та якісної освіти для всіх дітей відповідного віку, що є стартовою платформою для особистісного розвитку дитини та підготовки її до навчання у Новій українській школі». Також було розкрито шляхи імплементації Стандарту дошкільної освіти, проблемні питання у галузі дошкільної освіти, а також стратегічні завдання на найближчі роки.

    «Сучасний вимір змін у дошкільній освіті» (спікерка: Піроженко Тамара Олександрівна, докторка психологічних наук, професорка, завідувачка лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, членкиня-кореспондент НАПН України, керівниця творчої групи розробників Стандарту дошкільної освіти робочої групи).

    Під час виступу Тамара Олександрівна зазначила: «Формування ключових компетентностей — це не окрема сфера діяльності. Вони включаються у конкретні предмети/ види діяльності, за допомогою вибору відповідних методів і форм освіти. Формуються компетентності тільки через те, ЩО ми вчимо, але найчастіше ЯК ми вчимо дітей». «Оцінка якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3» (спікерка: Косенчук Ольга Геннадіївна, начальниця відділу дошкільної та початкової освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти», к.п.н., доцентка).

    У своїй доповіді Ольга Геннадіївна   акцентувала увагу учасників заходу на технології оцінювання освітнього процесу в закладах дошкільної освіти (ЗДО) за міжнародною методикою ECERS-3. Зокрема було зазначено, що «дошкільне дитинство є вирішальним етапом у житті кожної людини. Важлива роль у формуванні особистості, всебічному розвитку дітей дошкільного віку належить таким аспектам навколишнього середовища, як фізичне, соціально-емоційне, пізнавальне, а також забезпеченню охорони здоров’я та безпеки дитини.

    Крім того, пані Ольга зазначила, що «15 грудня 2021 року завершено основний етап оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти України. Дослідження проводили 8 провідних та 50 регіональних експертів у 200 закладах дошкільної освіти.

    Наразі робоча група працює над національним звітом за результатами проведеного дослідження.

    Результати дослідження стануть підставою для формування освітньої політики, спрямованої на підвищення якості дошкільної освіти».

    У підсумку зустрічі було створено основу для роздумів про те, як середовище впливає на розвиток дітей; яка роль кожного учасника освітнього процесу в забезпеченні якісного освітнього процесу в ЗДО та ін.

    Учасники мали змогу поставити запитання спікерам та отримати на них фахові відповіді.

    Download Premium WordPress Themes Free
    Download Premium WordPress Themes Free
    Premium WordPress Themes Download
    Download WordPress Themes
    free download udemy paid course
    download mobile firmware
    Download Premium WordPress Themes Free
    udemy free download