Пошук
28.01.2022
26.01.2022 року відбувся вебінар для керівників закладів дошкільної освіти на тему: «Реформування системи дошкільної освіти в Україні: досвід, проблеми, перспективи», організований Центром професійного розвитку «Освітня траєкторія» Дніпровської міської ради за участі науковців Національної академії педагогічних наук України, представників Міністерства освіти і науки України та Державної установи «Український інститут розвитку освіти».
Під час заходу учасники мали змогу ознайомитися з такими питаннями: «Реформування системи дошкільної освіти в Україні: досвід, проблеми, перспективи» (спікерка: Нерянова Світлана Іванівна, начальниця відділу дошкільної освіти Департаменту дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України).
У своєму виступі, Світлана Іванівна зазначила, що «основною метою Уряду є забезпечення доступної та якісної освіти для всіх дітей відповідного віку, що є стартовою платформою для особистісного розвитку дитини та підготовки її до навчання у Новій українській школі». Також було розкрито шляхи імплементації Стандарту дошкільної освіти, проблемні питання у галузі дошкільної освіти, а також стратегічні завдання на найближчі роки.
«Сучасний вимір змін у дошкільній освіті» (спікерка: Піроженко Тамара Олександрівна, докторка психологічних наук, професорка, завідувачка лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, членкиня-кореспондент НАПН України, керівниця творчої групи розробників Стандарту дошкільної освіти робочої групи).
Під час виступу Тамара Олександрівна зазначила: «Формування ключових компетентностей — це не окрема сфера діяльності. Вони включаються у конкретні предмети/ види діяльності, за допомогою вибору відповідних методів і форм освіти. Формуються компетентності тільки через те, ЩО ми вчимо, але найчастіше ЯК ми вчимо дітей». «Оцінка якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3» (спікерка: Косенчук Ольга Геннадіївна, начальниця відділу дошкільної та початкової освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти», к.п.н., доцентка).
У своїй доповіді Ольга Геннадіївна акцентувала увагу учасників заходу на технології оцінювання освітнього процесу в закладах дошкільної освіти (ЗДО) за міжнародною методикою ECERS-3. Зокрема було зазначено, що «дошкільне дитинство є вирішальним етапом у житті кожної людини. Важлива роль у формуванні особистості, всебічному розвитку дітей дошкільного віку належить таким аспектам навколишнього середовища, як фізичне, соціально-емоційне, пізнавальне, а також забезпеченню охорони здоров’я та безпеки дитини.
Крім того, пані Ольга зазначила, що «15 грудня 2021 року завершено основний етап оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти України. Дослідження проводили 8 провідних та 50 регіональних експертів у 200 закладах дошкільної освіти.
Наразі робоча група працює над національним звітом за результатами проведеного дослідження.
Результати дослідження стануть підставою для формування освітньої політики, спрямованої на підвищення якості дошкільної освіти».
У підсумку зустрічі було створено основу для роздумів про те, як середовище впливає на розвиток дітей; яка роль кожного учасника освітнього процесу в забезпеченні якісного освітнього процесу в ЗДО та ін.
Учасники мали змогу поставити запитання спікерам та отримати на них фахові відповіді.