logo

Пошук

    ВСЕУКРАЇНСЬКА КОНФЕРЕНЦІЯ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ «ІННОВАЦІЙНИЙ ПОСТУП ДОШКІЛЛЯ В УКРАЇНІ»

    27.09.2021

    21.09.2021 р. у рамках Всеукраїнського тижня дошкілля відбулась Всеукраїнська конференція працівників дошкільної освіти «Інноваційний поступ дошкілля в Україні». Модерувала конференцію Рейпольська Ольга Дмитрівна – завідувачка лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, докторка педагогічних наук, доцентка.

    У конференції взяли участь провідні вчені і практики у сфері дошкільної освіти, науково-педагогічні працівники та працівниці закладів вищої освіти, керівники та керівниці, вихователі-методисти, вихователі та виховательки закладів дошкільної освіти з різних регіонів України.

    З вітальним словом до учасників Всеукраїнської конференції звернулася СИСОЄВА Світлана Олександрівна, академік-секретар Відділення загальної педагогіки та філософії освіти Національної академії педагогічних наук України, докторка педагогічних наук, професорка, дійсна членкиня Національної академії педагогічних наук України.

    Світлана Олександрівна зазначила: «Вперше в Україні значна увага приділена реформуванню наймолодшої ланки освіти – дошкільної, з якої розпочинається безперервна освіта кожної людини. Об’єднавши наші зусилля, ми спромоглися підготувати Концепцію освіти дітей раннього і дошкільного віку, оновити Державний стандарт дошкільної освіти, провести вебінари, семінари, конференції, у яких розкриваються різні аспекти освіти дітей раннього та дошкільного віку. Сьогодні у конференції беруть участь провідні вчені й практики нашої країни. Окрім ключових доповідей буде потужний інноваційний блок, де своїми досягненнями будуть ділитися освітяни-практики».

    Директор Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, доктор психологічних наук, професор, дійсний член (академік) Національної академії педагогічних наук України БЕХ Іван Дмитрович у своїй доповіді наголосив: «Говорять, все починається з дитинства – це такий лозунг, кредо, справді так, все починається з дитинства. Але шановні колеги, вперше ми фіксуємо поняття «дошкільна освіта» у повному розуміння цього слова. Це поняття надзвичайно містке, і якщо ми говоримо про дошкільну освіту – ми повинні знати, що це єдиний навчально-виховний процес. Підкреслюю, навчально-виховний процес, який здійснюється у формі заняття. І навчального, і виховного заняття – ціль єдності. Я б вам радив, шановні колеги, не перебільшувати значення дитячої  гри! Вона має місце, але її розвивальні можливості обмежені. Я закликаю до повноцінного навчально-виховного заняття, де дитина вправляється в нормативних способах дії, і нормативних способах взаємодії між однолітками. Це нормативні способи людських взаємин, ось яке загострюється питання. А ви давайте волю, давайте свободу дитині, хай вони там вправляються. І в цих переходах, від власне вільних ігрових дій до навчально-виховних дій і формується, розвивається особистість дитини. Основне: домірне використання ігрової діяльності, коли ми говоримо про таке містке поняття як дошкільна освіта».

    БОГУШ Алла Михайлівна, докторка педагогічних наук, професорка, дійсна членкиня Національної академії педагогічних наук України виступила на пленарному засіданні з темою доповіді «Дитинство у ціннісному вимірі».

    Спікерка зазначила, що «дитинство є категорією загальнолюдського значення, яка не залежить від національності, від держави, від країни, від суспільства – вона присутня у будь-якому біосоціальному просторі».

    НЕРЯНОВА Світлана Іванівна, начальниця відділу дошкільної освіти департаменту дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України виступила з темою доповіді «Доступна та якісна дошкільна освіта».

    Під час виступу Світлан Іванівна зазначила: «За роки незалежності було створено законодавчу та нормативно-правову базу дошкільної освіти України.

    Вперше:
        у 1993 році постановою Кабінету Міністрів України затверджено «Положення про дошкільний виховний заклад України»;
        у 1998 році ухвалено перший Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти), що є освітнім стандартом і визначає державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку;
        у 2001 році прийнято Закон України «Про дошкільну освіту», в якому було визначено правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи дошкільної освіти України.

    Стратегічними цілями державної політики у сфері дошкільної освіти було визначено: забезпечення її доступності (наближення до місця проживання дитини); подолання черги до закладів дошкільної освіти; розширення мережі закладів, зокрема приватних; забезпечення безперешкодного доступу до них; створення сучасного розвивального інклюзивного освітнього простору тощо».

    Під час роботи інноваційного блоку Всеукраїнської конференції працівників дошкільної освіти «Інноваційний поступ дошкілля в Україні» з доповідями виступили:

    • Селецький Артур Миколайович, заступник Міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації з темою доповіді «Презентація цифрової платформи»;
    • Піканова Наталія Володимирівна, директорка Дитячого центру «Mr.Leader» з темою доповіді: «Діти раннього та дошкільного віку: система освіти та догляду «Education & Care System Mr.Leader». Як підвищити ефективність взаємодії вихователя і дітей».
    • Косенчук Ольга Геннадіївна, кандидатка педагогічних наук, доцентка, начальниця відділу дошкільної та початкової освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти» та Ковкрак Христина Сергіївна, національна експертка ECERS-3, голова ГО «Асоціація дитячих освітніх проєктів», начальниця відділу інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій КНП «Освітня агенція міста Києва» з темою доповіді: «Оцінювання якості освітнього процесу закладів дошкільної освіти в Україні за міжнародною методикою ECERS-3»;
    • Богуш Вероніка, бренд-менеджерка, керівниця брендингового агентства «Voronov Agency Corporate Branding» з темою доповіді «Філософія лідерства – ефективна модель керування закладом дошкільної освіти».

    Під час заходу було проведено шість секцій, а саме:

    Секція 1. Догляд і освітній розвиток дітей раннього віку в Україні: інноваційний контекст. Керівниці секції: Рагозіна Вікторія Валентинівна – провідна наукова співробітниця лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, кандидатка педагогічних наук, старша наукова співробітниця; Регент Алла Вікторівна – провідна спеціалістка відділу дошкільної освіти директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України.

    Секція 2. Психологічна підтримка сім’ї з питань розвитку дитини дошкільного віку. Керівниці секції: Піроженко Тамара Олександрівна – завідувачка лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, докторка педагогічних наук, професорка; Швачова Олена Іванівна – головна спеціалістка відділу дошкільної освіти директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України.

    Секція 3. Інклюзивне освітнє середовище закладу дошкільної освіти: реалії та перспективи. Керівниці секції: Ярмола Наталія Анатоліївна – заступниця директора з наукової роботи, завідувачка відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидатка педагогічних наук; Новосад Валентина Євгенівна – головна спеціалістка відділу дошкільної освіти Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України.

    Секція 4. Наступність дошкільної і початкової освіти в умовах впровадження Державного стандарту дошкільної освіти. Керівниці секції: Рейпольська Ольга Дмитрівна – завідувачка лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, докторка педагогічних наук, доцентка; Нерянова Світлана Іванівна – начальниця відділу дошкільної освіти Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України.

    Секція 5. Професійна підготовка та підвищення кваліфікації фахівців дошкільної освіти: виклики цифрового простору. Керівниці секції: Гавриш Наталія Василівна – головна наукова співробітниця лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, докторка педагогічних наук, професорка; Косенчук Ольга Геннадіївна – начальниця відділу дошкільної та початкової освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти».

    Секція 6. Взаємодія батьків і вихователів: партнерство чи конфронтація. Керівники секції: Луценко Ірина Олексіївна – головна наукова співробітниця лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, докторка педагогічних наук, професорка; Омельяненко Ніна Володимирівна – голова Всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти».

    Запис вебінару можна переглянути на фейсбук-сторінці ДУ «Український інститут розвитку освіти».

    Download WordPress Themes
    Download Premium WordPress Themes Free
    Download WordPress Themes
    Download Premium WordPress Themes Free
    free download udemy paid course
    download xiomi firmware
    Download Premium WordPress Themes Free
    free download udemy course