logo

Пошук

    Мовлення та грамотність: навчання кандидатів у регіональні експерти ECERS-3

    11.05.2021

    11 травня 2021 року відбувся четвертий вебінар з навчання кандидатів у регіональні експерти щодо оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з використанням методики ECERS-3. Тема вебінару: “Домінанта підшкали “Мовлення та грамотність”: практичні аспекти та особливості оцінювання”.

    Спікерами вебінару були: Ольга КОСЕНЧУК, начальниця відділу дошкільної і початкової освіти Українського інституту розвитку освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, Соломія БОЙКОВИЧ, експертка з дошкільної освіти Команди підтримки реформ МОН.

    Дослідження якості освітнього процесу в  закладах дошкільної освіти за методикою  ECERS-3 в Україні організовує Український  інститут розвитку освіти у партнерстві з  Командою підтримки реформ МОН, Всеукраїнським фондом «Крок за кроком»  та за підтримки ЮНІСЕФ в Україні.

    Традиційно заняття розпочалось з аналізу виконаних завдань самостійної роботи учасників. Зокрема, Соломія БОЙКОВИЧ, детально зупинилась на огляді відео підшкали «Повсякденні практики особистого догляду», прокоментувала особливості його оцінювання.

    Під час заняття спікери ознайомили учасників із сутністю підшкали «Мовлення та грамотність» та змістом її параметрів, індикаторів:

    • допомога дітям у розширенні словника;
    • заохочення дітей до мовлення;
    • використання персоналом книжок у роботі з дітьми;
    • заохочення дітей до користування книжками;
    • знайомство з друкованим текстом.

    Ольга КОСЕНЧУК акцентувала увагу учасників навчання на тому, що оцінюючи параметр «Допомога дітям у розширенні словника», необхідно звертати увагу на те, як часто персонал розмовляє з дітьми про матеріали й іграшки, візуальне оформлення всередині та ззовні приміщення, допомагаючи дітям зв’язати слова з тим, на що вони посилаються. Неприпустимо, коли є дуже мало або взагалі не буває розмов, коли персонал просто називає речі та описує їх.

    Спікерка детально зупинилась на оцінюванні параметру «Використання персоналом книжок у роботі з дітьми». Охарактеризувала «невідповідні книжки» для дітей дошкільного віку. Так, за її словами, невідповідними уважаються книжки, які можуть поширювати інформацію, що провокують небажану соціальну взаємодію, як-от упереджене ставлення колективу до людей, котрі є не такими, як усі, стереотипне або упереджене ставлення до окремих категорій осіб, навіювання думки про те, що соціальні проблеми можна залагодити за допомогою агресії чи насильства. Це стосується більшості казок, у яких «хороший» персонаж убиває «поганого» персонажа замість вирішити конфліктну ситуацію мирним шляхом і не заподіювати одне одному шкоди.

    Під час усього заняття були використані наочні методи навчання (фото та відео) з метою закріплення знань й вправляння учасників здійснювати спостереження і аналізувати те, що вони бачать згідно індикаторів методики ECERS-3.

    Дякуємо учасникам за наполегливість у вивченні міжнародної методики ECERS-3! Бажаємо успіхів!

    Титульне фото: Stephen Andrews, Unsplash

    Download WordPress Themes
    Download WordPress Themes
    Download WordPress Themes Free
    Premium WordPress Themes Download
    udemy course download free
    download huawei firmware
    Download Premium WordPress Themes Free
    online free course