Пошук
21.10.2020
28 жовтня розпочинається тренінг для вчителів пілотних класів та регіональних координаторів НУШ із питань оцінювання навчальних досягнень учнів.
Тренінг для тренерів проводиться за підтримки українсько-фінського проєкту «Навчаємося разом», Українського інституту розвитку освіти та Команди підтримки реформ МОН.
Тренери – фінські експерти, які вже проводили подібний тренінг для представників обласних Інститутів післядипломної педагогічної освіти у лютому 2020 року. Це – Аня ХУРІНАЙНЕН-КОСУНЕН, магістр освіти, учитель початкових класів, учитель-предметник; вчитель і викладач Школи підготовки вчителів Віккі Гельсінського університету, а також Рійя ПАЛМКВІСТ, доктор наук, учитель початкових класів, учитель для дітей з особливими освітніми потребами; радник Національного агентства Фінляндії з питань освіти.
Мета тренінгу: ознайомитися з особливостями процесу оцінювання в контексті фінської педагогіки, зокрема з особливостями культури оцінювання у школі, що сприяє процесу навчання учнів та розвитку навичок оцінювання в учителів.
Фінські тренери проводитимуть тренінг з урахуванням останніх змін у сфері оцінювання у початковій школі – Методичні рекомендації оцінювання учнів 3-4-х класів, які навчаються за новим Державним стандартом початкової освіти, що дасть можливість ефективно поєднати фінський досвід з українськими реаліями.
ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ ТРЕНЕРІВ З ПИТАНЬ ПЕДАГОГІКИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ: ФІНСЬКИЙ ДОСВІД
ПРАКТИКИ ТА ІНСТРУМЕНТИ ОЦІНЮВАННЯ
Дата: 28-31 жовтня 2020 року
Формат: онлайн (вебінари)
Учасники: вчителі пілотних шкіл, регіональні координатори НУШ
Мета: ознайомитися з особливостями процесу оцінювання в контексті фінської педагогіки, зокрема, метою та культурою оцінювання в школі, що сприяє:
Учасники зобов’язуються поширити нові знання та навчальні матеріали серед своїх колег.
ПРОГРАМА
День 1 середа 28 жовтня |
Мета та культура оцінювання в школі; навички вчителів з оцінювання |
16.00 – 16.15 | 1.1. Відкриття курсу, Туйя Лаурен
Знайомство з тренерами. Огляд змісту модуля та методів роботи, Аня Хурінайнен-Косунен і Рійя Палмквіст Усі разом |
16.15 – 16.45 | 1.2. Короткий огляд результатів опитування учасників перед тренінгом
Усі разом |
16.45 – 17.30 | 1.3. Оцінювання результатів навчання учнів у фінській загальноосвітній школі – навички вчителів з оцінювання та культура оцінювання
Усі разом |
17.30 – 17.45 | Перерва |
17.45 – 18.45 | 1.4. Правила проведення оцінювання – розвиток навичок учителів з оцінювання
Інструментарій 1. Робота в попередньо визначених невеликих групах з 10 осіб |
18.45 – 19.00 | Підбиття підсумків 1-го дня
Усі разом Туйя Лаурен |
День 2 четвер 29 жовтня |
Практики оцінювання та допомога в навчанні |
16.00 – 16.15 | Питання та відповіді,
Аня Хурінайнен-Косунен і Рійя Палмквіст Усі разом |
16.15 – 17.00 | 2.1. Форми оцінювання
Усі разом |
17.00 – 17.15 | Перерва |
17.15 – 18.00 | 2.2. Визначення власних сильних сторін.
Інструментарій 2 та Інструментарій 3 Усі разом Робота в попередньо визначених невеликих групах з 10 осіб |
18.00 – 18.45 | 2.3. Підтримка навчання та оцінювання
Усі разом |
18.45 – 19.00 | Підбиття підсумків 2-го дня
Усі разом Туйя Лаурен |
День 3 п’ятниця 30 жовтня |
Удосконалення навичок учителів та учнів з оцінювання, оцінювання інтегрованих дисциплін і ключових компетентностей |
13.00 – 13.15 | Питання та відповіді,
Аня Хурінайнен-Косунен і Рійя Палмквіст Усі разом |
13.15 – 14.30 | 3.1. Підтримка навчання та оцінювання (продовження)
Усі разом |
14.30 – 14.45 | Перерва |
14.45 – 15.30 | 3.2. Оцінювання з боку групи, взаємооцінювання, самооцінювання – найкращі практики
Усі разом |
15:30 – 16.00 | 3.3. Оцінювання з боку групи, взаємооцінювання, самооцінювання – приклади форм оцінювання
Інструментарій 4 – 15 Усі разом |
16.00 – 16.30 | Перерва |
16.30 – 17.15 | 3.4. Оцінювання багатодисциплінарних навчальних модулів (інтегровані дисципліни) та наскрізних компетентностей (ключових компетентностей)
Усі разом |
17.15 – 17.45 | 3.4. Ключові компетентності, що сприяють досягненню кращих результатів навчання
Інструментарій 16 Робота в попередньо визначених невеликих групах з 5 осіб |
17.45 – 18.00 | Підбиття підсумків 3-го дня
Усі разом Туйя Лаурен |
День 4 субота 31 жовтня |
Підвищення культури оцінювання в школі: оцінювання вчителем, учнем і батьками Річний план оцінювання |
10.00 – 10.45 | Питання та відповіді;
ключові компетентності (продовження), Аня Хурінайнен-Косунен і Рійя Палмквіст Усі разом |
10.45 – 11.30 | 4.1. Культура оцінювання в школі: річний план оцінювання, співпраця з батьками
Усі разом |
11.30 – 12.00 | Перерва |
12.00 – 13.00 | 4.2. Річний план оцінювання
Інструментарій 17 Робота в попередньо визначених невеликих групах з 5 осіб |
13.00 – 13.30 | 4.3. Річний план оцінювання – найкращі практики
Усі разом |
13.30 – 13.45 | Перерва |
13.45 – 14.30 | 4.4. Робота з батьками: інформування про оцінювання, співпраця
Усі разом Робота в попередньо визначених невеликих групах з 5 осіб |
14.30 – 15.00 | Оцінювання та підбиття підсумків
Усі разом Туйя Лаурен |
Програма [pdf].
Титульне фото: Van Tay Media, Unsplash