Пошук
15.04.2020
В березні 2020 року на замовлення Європейського центру імені Вергеланда (ЄВЦ) в Україні було проведено соціологічне дослідження «Ефективність та зручність онлайн-ресурсів для навчання». У дослідженні, проведеному громадською організацією «Дослідницьке бюро Соціологіст», взяли участь учительки й учителі загальноосвітніх шкіл та представники шкільних адміністрацій. ЄВЦ опрацьовує висновки й рекомендації соціологів, щоб розробники освітніх політик могли врахувати їх у процесі реалізації освітніх реформ в Україні. Програма «Демократична школа» використає результати при розробці власних онлайн продуктів.
Пропонуємо попереднє знайомство з окремими висновками соціологів:
В умовах вимушеної організації дистанційної освіти особливо важливими стають побажання щодо формату онлайн-курсів:
Громадянська освіта – дуже на часі, за словами вчителів. Вони вважають, що це є невід’ємним та необхідним елементом сучасної освіти, бо вчить відповідальності, патріотизму, знанню своїх прав та обов’язків, вчить бути громадянином. Це актуально як для дітей, так і для самих вчителів. Результати поширення громадянської освіти є бонусом для усіх, багато учасників фокус-груп вже відчули це на власному досвіді.
Одна з директорок навела приклад «Демократичної школи», вказавши, що завдяки глибині, системності, методологічній цілісності, використанню тренінгових технологій та просуванню від простого до складного, ця програма дозволяє зсередини опанувати громадянські компетентності. Зокрема, практичним висновком участі для освітянки стало розуміння, що цінності, ставлення, розуміння, відповідальність, свідомість (як елементи громадянських компетентностей) формуються на будь-якому уроці, предметі, є наскрізними, а не тільки створюються на виховних заходах патріотичної спрямованості.
Скорочений звіт з результатами дослідження можна завантажити за покликанням.
Джерело за покликанням