Пошук
22.05.2023
Інформуємо, що рішенням експертної комісії з дошкільної педагогіки та психології від 12 травня 2023 року (протокол № 3) навчально-методичному посібнику «Парціальні програми дошкільної освіти: Реалізація змісту Державного стандарту дошкільної освіти» (авт. Гавриш Н. В., Косенчук О. Г., Піроженко Т. О.). надано гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі», який зареєстровано у Каталозі надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам за № 1.0016-2023.
В умовах воєнного стану нагальним став попит на парціальні програми, які створюють повний програмовий супровід дошкільної освіти та задовольняють освітні потреби дітей та запити родин, відповідно до інваріантної та варіативної складових Базового компонента дошкільної освіти. Побудова освітнього процесу в сучасних умовах у закладах за різними формами здобуття освіти за кількома програмами дозволяє повніше врахувати можливості, інтереси, потреби і задатки кожного малюка задля своєчасного цілісного розвитку дитячої особистості.
Які ж причини спонукали до висновку про актуальність питання використання парціальних програм? А це засвідчив Всеукраїнський марафон «Реалізація змісту дошкільної освіти в парціальних програмах» (у ньому взяли участь близько двохсот тисяч учасників).
Саме тому, авторами Гавриш Н. В., доктор педагогічних наук, професор, Косенчук О. Г., кандидат педагогічних наук, доцент, начальник відділу дошкільної освіти Українського інституту розвитку освіти, Піроженко Т. О., доктор психологічних наук, професор, завідувач лабораторії психології дошкільника інституту психології ім. Г.С. Костюка Національної академії педагогічних наук України, член-кореспондент НАПН України, підготовлено методичний посібник «Парціальні програми дошкільної освіти: Реалізація змісту Державного стандарту дошкільної освіти», спрямований на використання в системі дошкільної освіти для підготовки і перепідготовки педагогічних кадрів в аспекті імплементації змісту Державного стандарту дошкільної освіти.
Чим зацікавить методичний посібник? Уперше в одному посібнику зібрано інформацію про позитивні практики впровадження парціальних програм, що є дуже зручним для всіх зацікавлених. Також посібник містить матеріали для контролю знання змісту парціальних програм. Це може бути корисним для використання цього посібника в системі професійної підготовки і перепідготовки педагогічних кадрів.
Пропонований навчально-методичний посібник містить:
За QR-кодами ви також матимете можливість переглянути презентації програм у супроводі виступів безпосередніх розробників/розробниць в межах Всеукраїнського марафону «Реалізація змісту Державного стандарту дошкільної освіти в парціальних програмах», а також виступи педагогічних колективів ЗДО щодо позитивного досвіду впровадження цих програм. Корисні методичні поради будуть на часі для тих педагогів і колективів, які обирають відповідну програму.