Пошук
04.12.2025

25–26 листопада 2025 року в Європейському центрі сучасних мов Ради Європи ECML (Грац, Австрія) відбулася міжнародна конференція «AI for Language Education», присвячена використанню штучного інтелекту в мовній освіті. Захід став важливою платформою для обговорення викликів і можливостей, які відкриває ШІ для викладання мов, та зібрав освітян, науковців і експертів з різних країн Європи.
Від України у конференції брала участь Оксана Коваленко, методист Українського інституту розвитку освіти.
Програма конференції включала пленарні засідання, групові дискусії у форматі World Café, роботу з конкретними кейсами та практичне знайомство з платформою AI Lang Moodle. Учасники обговорювали приклади застосування ШІ в класі, ділилися досвідом та формували компетентності для викладачів, серед яких: збереження людських зв’язків та добробуту учнів; прозорість і довіра у використанні цифрових інструментів; критична оцінка упереджень у матеріалах, створених ШІ; відповідальне ставлення до екологічних наслідків цифрових практик.
Під час дискусій учасників було поінформовано щодо використання українськими вчителями іноземних мов інструментів ШІ для створення навчальних матеріалів, організації дистанційного навчання та корекції вимови учнів. Особливий акцент було зроблено на таких аспектах як:
Ця інформація викликала значний інтерес серед учасників, адже Україна демонструє приклад того, як технології можуть стати інструментом освітньої стійкості та відновлення.
«AI Lang» є частиною тематичного напрямку діяльності ECML “New Media in Language Education” доповнюючи такі ініціативи та ресурси, як ICT-REV (використання ІКТ для підтримки викладання та вивчення мов), E-lang citizen (цифрове громадянство через мовне навчання) та нещодавні ECML webinars про ШІ. Оновлення, включаючи настанови, модулі Moodle та подкасти, будуть опубліковані на веб-сайті проекту : www.ecml.at/AI–lang
Особливо інноваційним аспектом семінару було аудіозаписування групових дискусій у форматі World-Café. Ці записи будуть перетворені на подкасти, згенеровані ШІ, різними мовами, що відображатимуть спільні міркування учасників і будуть використані в майбутніх версіях рекомендацій AI Lang.
Участь у конференції стала важливим кроком для інтеграції української освіти у європейський освітній простір. Обговорені принципи та напрацьовані компетентності сприятимуть розробці сучасних підходів до використання ШІ в навчанні, збереженню мовного різноманіття та формуванню політик сталого розвитку.



Конференція підтвердила, що штучний інтелект має значний потенціал для індивідуалізації навчання та розширення доступу до ресурсів, особливо для мов і культур, які менш представлені онлайн. Водночас учасники наголосили: ШІ не може замінити живе спілкування та роль викладача як головного агента змін.