Пошук
12.06.2024
Війна суттєво впливає на всі аспекти життя в Україні, включаючи освіту. Молодша освіта зазнала значних викликів через руйнування шкіл, переміщення родин і загальну нестабільність. Зміна місця проживання та нестабільність перешкоджають регулярному та структурованому освітньому процесу.
Необхідно забезпечити доступ до якісної освіти, психологічної підтримки та створення безпечного середовища, що сприятиме їхньому навчанню і соціалізації. Методична підтримка вчителів дозволить їм ефективніше залучати дітей, які залишили Україну, до навчання, забезпечуючи їм доступ до якісної освіти навіть у складних умовах.
Робочою групою, створеною державною установою «Український інститут розвитку освіти», розроблено рекомендації щодо використання модифікованої програми вивчення мовно-літературної освітньої галузі (українська мова, як мова навчання, 1-4 класи) закладів загальної середньої освіти.
Українська мова для закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання
Запропоновані рекомендації адресовані тим учням, які пропустили навчання або навчалися не за українськими освітніми програмами тривалий період (понад 6 місяців). Модифікована програма дасть можливість опанувати курс в умовах обмеженого часу. Зауважимо, що такий підхід до навчання носить тимчасовий характер, покликаний зменшити освітні втрати, що виникли внаслідок перерви у доступі до освітніх послуг.
Використання модифікованої програми дозволить досягти ключових результатів навчання, які забезпечать здобувачам та здобувачкам освіти можливість подальшого навчання за Типовими освітніми програмами. Програма модифікована шляхом зміни змісту, концептуальної складності навчального матеріалу та очікуваних результатів навчання. Рекомендовано до використання методичною радою Українського інституту розвитку освіти, протокол №1 від 12.06.2024.
Робоча група: Вітюк Валентина, Мірошникова Ольга, Остапенко Ганна, Павлик Олена, Швачко Катерина, Шкарбан Людмила (наказ УІРО № 52-аг від 07.05.2024 р.)