Пошук
23.06.2022
Один із чинників розвитку професійної компетентності педагогів є підвищення їхньої кваліфікації, який, за умовами Професійного стандарту «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти» та «Вихователь закладу дошкільної освіти», може здійснюватися шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти та ґрунтується на вільному виборі закладу освіти, здобутті освіти та освітньої програми в межах здобуття освіти дорослих.
Одним із ресурсів, що доцільно використовувати для професійного розвитку педагогів, є професійні спільноти – товариства (об’єднання, групи), які об’єднані спільними інтересами за родом їхньої професійної діяльності.
Такою спільнотою в Україні, добре відомою та активною, є Всеукраїнська громадська організація «Асоціація працівників дошкільної освіти» (далі – Асоціація), яка об’єднує всіх фахівців у галузі дошкільної освіти. Асоціація, на чолі з головою правління Ніною Омельяненко, завжди приділяє велику увагу підвищенню професійної майстерності працівників сфери дошкільної освіти, зростанню ролі і місця дошкільної освіти в суспільстві, дошкільної освіти та сприяє розбудові національної освіти як важливого засобу творення української держави.
Відповідаючи викликам сьогодення, 21 червня 2022 року розпочато навчання за програмою підвищення кваліфікації з теми ECERS для членів Асоціації. Навчання проводить Ольга Косенчук, к.п.н., доцентка, начальниця відділу дошкільної та початкової освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти»(далі – УІРО), провідна експертка ECERS-3.
Чому це актуально саме в цей час? В чому полягають особливості та переваги цієї методики?
Спікерка Ольга Косенчук зауважила, що міжнародна методика ECERS-3 впроваджується впродовж 40 років у Європейських країнах та зорієнтована не на перевірці, а на оцінюванні умов, створених для розвитку дитини; визначенні стратегії вдосконалення освітнього середовища відповідно до міжнародних стандартів; визначенні сильних і слабких сторін в освітньому процесі закладу дошкільної освіти. Універсальність методики ECERS-3 дозволяє проводити самоаналіз у ЗДО різних типів. Таке дослідження було проведено в грудні 2021 року та охопило 200 закладів дошкільної освіти України. Результати дослідження і стали підставою для підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Слухачі курсу (керівники, вихователі та вихователі-методисти) зможуть проаналізувати освітнє середовище закладу та груп, виявити його переваги чи недоліки, резерви, які потребують удосконалення.
Всі учасники, які проходять навчання і по його закінченню успішно складуть практичний тест, зможуть отримати сертифікати.
УІРО бажає педагогічній спільноті Асоціації творчих успіхів у здійсненні самоаналізу оцінювання якості освітнього процесу за методикою ECERS-3 та обов’язково використати результати самоаналізу для прогнозування подальшої стратегії розвитку освіти у закладі, з урахуванням культурологічних особливостей, національних традицій та світових тенденцій.