logo

Пошук

    Ефективна реалізація змісту параметрів шкали оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти ECERS-3

    26.05.2022

    За ініціативи комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» м. Запоріжжя (КУ «ЦПРПП» ЗМР) у співпраці з Державною установою «Український інститут розвитку освіти» відбулася серія із п’яти зустрічей з педагогічною спільнотою фахівців  дошкільної освіти м. Запоріжжя.

    Під час методичного вебінтенсиву «Ефективна реалізація змісту параметрів шкали оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти ECERS-3» 450 вихователів ознайомитися з методикою ECERS-3 для проведення самоаналізу в закладах дошкільної освіти.

    Протягом п’яти днів експерти знайомили педагогів із вимогами до облаштування освітнього простору, а також  надали практичні поради для активного та безпечного розвитку дитини у трьох вимірах:

    • середовище;
    • взаємодія учасників освітнього процесу;
    • організація діяльності дітей.

    За результатами навчання 25 травня у рефлексивному колі учасники мали можливість: поставити запитання спікеркам, обговорити найактуальніші завдання дошкільної освіти, спрогнозувати дієві кроки на шляху до якісного дошкілля та обмінятися досвідом.

    Під час рефлексивної зустрічі з вітальним словом та мотиваційною настановою звернулася до слухачів Світлана НЕРЯНОВА, начальниця відділу дошкільної освіти Головного управління загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України. Вона висловила сподівання, що  знання міжнародних стандартів допоможуть вихователям під час проведення  самоаналізу та планування стратегій професійного розвитку, а також щиро подякувала усім причетним до організації методичного вебінтенсиву.

    Ольга Косенчук, к.н.п., доцентка, начальниця відділу дошкільної та початкової освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти», провідна експертка ECERS-3, зауважила, що   міжнародна методика ECERS-3 впроваджується впродовж 40 років у Європейських країнах та зорієнтована не на перевірці, а на оцінюванні умов, створених для розвитку дитини; визначенні стратегії вдосконалення освітнього середовища, відповідно до міжнародних стандартів; визначенні сильних і слабких сторін в освітньому процесі закладу дошкільної освіти.

    Універсальність методики ECERS-3 дозволить проводити самоаналіз у ЗДО різних типів, педагог зможе проаналізувати освітнє середовище групи і виявити його переваги та резерви, які потребують удосконалення.  Експертка висловила вдячність регіональним експертам ECERS-3 і консультантам центрів професійного розвитку педагогічних працівників (ЦПРПП) за популяризацію українського досвіду та  європейських підходів до створення освітнього середовища й наданні прикладів позитивної взаємодії між учасниками освітнього процесу.

    Зі словами подяки звернулася до експертів ECERS-3 і директорка Комунальної установи “Центр професійного розвитку педагогічних працівників” Запорізької міської ради (КУ «ЦПРПП» ЗМР)  Ірина КУПЧИК. Вона наголосила на тому, що у час, коли робота закладів дошкільної освіти призупинена, вихователі мають можливість використати цей час для того, щоби професійно розвиватися і переосмислити свою діяльність, врахувати міжнародні тенденції та кращий український досвід.

    Учасниці методичного вебінтенсиву «Ефективна реалізація змісту параметрів шкали оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти ECERS-3» отримали зворотній зв’язок та відповіді на запитання від фахівців дошкільної освіти.

    У відкритому діалозі з вихователями спілкувалися: Світлана НЕРЯНОВА, Ольга КОСЕНЧУК,  а також регіональні експертки: вихователі-методисти ЗДО Ганна КУЗЬ та Тетяна ПАЛАЙДА.

    Для розбудови внутрішньої системи якості освіти важливо орієнтуватися на інноваційну спрямованість освітнього процесу: європейські практики організації освітнього середовища та приклади ефективної взаємодії між дітьми і педагогами.

    Модератор заходу Анна ПАНТЮХОВА, консультант КУ «ЦПРПП» ЗМР, зазначила, що у вихователів з’явиться можливість проаналізувати свою професійну діяльність та знайти ресурси для впровадження позитивних змін.

     У Запоріжжі функціонує 144 заклади дошкільної освіти та дошкільні підрозділи, у яких працює 2539 вихователів. До заходу долучилися 450 зацікавлених педагогів міста з 76 закладів дошкільної освіти, а це трохи більше половини закладів та п’ята частина від усіх працюючих вихователів.

    Такий показник є свідченням інноваційної спрямованості та готовності до змін у професійній діяльності, що сприяє  фаховому та емоційному перезавантаженню.

    Всі учасники успішно пройшли навчання, склали практичний тест та отримали сертифікати.

    Бажаємо педагогічній спільноті Запоріжжя творчих успіхів у здійсненні самоаналізу оцінювання якості освітнього процесу за методикою ECERS-3 та обов’язково використати результати самоаналізу для прогнозування подальшої стратегії розвитку освіти у закладі, з урахуванням культурологічних особливостей, національних традицій та світових тенденцій.

    Download WordPress Themes Free
    Download WordPress Themes Free
    Download Premium WordPress Themes Free
    Download WordPress Themes Free
    udemy free download
    download intex firmware
    Download Premium WordPress Themes Free
    free online course