Пошук
26.05.2022
За ініціативи комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» м. Запоріжжя (КУ «ЦПРПП» ЗМР) у співпраці з Державною установою «Український інститут розвитку освіти» відбулася серія із п’яти зустрічей з педагогічною спільнотою фахівців дошкільної освіти м. Запоріжжя.
Під час методичного вебінтенсиву «Ефективна реалізація змісту параметрів шкали оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти ECERS-3» 450 вихователів ознайомитися з методикою ECERS-3 для проведення самоаналізу в закладах дошкільної освіти.
Протягом п’яти днів експерти знайомили педагогів із вимогами до облаштування освітнього простору, а також надали практичні поради для активного та безпечного розвитку дитини у трьох вимірах:
За результатами навчання 25 травня у рефлексивному колі учасники мали можливість: поставити запитання спікеркам, обговорити найактуальніші завдання дошкільної освіти, спрогнозувати дієві кроки на шляху до якісного дошкілля та обмінятися досвідом.
Під час рефлексивної зустрічі з вітальним словом та мотиваційною настановою звернулася до слухачів Світлана НЕРЯНОВА, начальниця відділу дошкільної освіти Головного управління загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України. Вона висловила сподівання, що знання міжнародних стандартів допоможуть вихователям під час проведення самоаналізу та планування стратегій професійного розвитку, а також щиро подякувала усім причетним до організації методичного вебінтенсиву.
Ольга Косенчук, к.н.п., доцентка, начальниця відділу дошкільної та початкової освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти», провідна експертка ECERS-3, зауважила, що міжнародна методика ECERS-3 впроваджується впродовж 40 років у Європейських країнах та зорієнтована не на перевірці, а на оцінюванні умов, створених для розвитку дитини; визначенні стратегії вдосконалення освітнього середовища, відповідно до міжнародних стандартів; визначенні сильних і слабких сторін в освітньому процесі закладу дошкільної освіти.
Універсальність методики ECERS-3 дозволить проводити самоаналіз у ЗДО різних типів, педагог зможе проаналізувати освітнє середовище групи і виявити його переваги та резерви, які потребують удосконалення. Експертка висловила вдячність регіональним експертам ECERS-3 і консультантам центрів професійного розвитку педагогічних працівників (ЦПРПП) за популяризацію українського досвіду та європейських підходів до створення освітнього середовища й наданні прикладів позитивної взаємодії між учасниками освітнього процесу.
Зі словами подяки звернулася до експертів ECERS-3 і директорка Комунальної установи “Центр професійного розвитку педагогічних працівників” Запорізької міської ради (КУ «ЦПРПП» ЗМР) Ірина КУПЧИК. Вона наголосила на тому, що у час, коли робота закладів дошкільної освіти призупинена, вихователі мають можливість використати цей час для того, щоби професійно розвиватися і переосмислити свою діяльність, врахувати міжнародні тенденції та кращий український досвід.
Учасниці методичного вебінтенсиву «Ефективна реалізація змісту параметрів шкали оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти ECERS-3» отримали зворотній зв’язок та відповіді на запитання від фахівців дошкільної освіти.
У відкритому діалозі з вихователями спілкувалися: Світлана НЕРЯНОВА, Ольга КОСЕНЧУК, а також регіональні експертки: вихователі-методисти ЗДО Ганна КУЗЬ та Тетяна ПАЛАЙДА.
Для розбудови внутрішньої системи якості освіти важливо орієнтуватися на інноваційну спрямованість освітнього процесу: європейські практики організації освітнього середовища та приклади ефективної взаємодії між дітьми і педагогами.
Модератор заходу Анна ПАНТЮХОВА, консультант КУ «ЦПРПП» ЗМР, зазначила, що у вихователів з’явиться можливість проаналізувати свою професійну діяльність та знайти ресурси для впровадження позитивних змін.
У Запоріжжі функціонує 144 заклади дошкільної освіти та дошкільні підрозділи, у яких працює 2539 вихователів. До заходу долучилися 450 зацікавлених педагогів міста з 76 закладів дошкільної освіти, а це трохи більше половини закладів та п’ята частина від усіх працюючих вихователів.
Такий показник є свідченням інноваційної спрямованості та готовності до змін у професійній діяльності, що сприяє фаховому та емоційному перезавантаженню.
Всі учасники успішно пройшли навчання, склали практичний тест та отримали сертифікати.
Бажаємо педагогічній спільноті Запоріжжя творчих успіхів у здійсненні самоаналізу оцінювання якості освітнього процесу за методикою ECERS-3 та обов’язково використати результати самоаналізу для прогнозування подальшої стратегії розвитку освіти у закладі, з урахуванням культурологічних особливостей, національних традицій та світових тенденцій.