Пошук
24.01.2022
21.01.2022 відбулася зустріч Всеукраїнської спільноти експертів з оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти, під час якої регіональні та провідні експерти обговорили актуальні питання оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3; регіональні експерти презентували особливості проведеного ними дослідження у 200 закладах дошкільної освіти з усіх областей України.
Ініціатором дослідження стало Міністерство освіти і науки України, основним виконавцем дослідження – Державна установа «Український інститут розвитку освіти» у партнерстві з Державною науковою установою «Інститут освітньої аналітики», Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» та за підтримки ЮНІСЕФ в Україні.
З вітальним словом до всіх присутніх звернувся Вадим Карандій, директор Українського інституту розвитку освіти.
Вадим Анатолійович у своїй промові акцентував увагу на важливості проведеного дослідження для системи дошкільної освіти України, звернув увагу на кропітку роботу фахівців ДУ «Український інститут розвитку освіти». За час проведення дослідження було здійснено: переклад, друк, поставка, поширення методики ECERS-3 до кожного ЗДО; здійснена підготовка 8 провідних експертів; дев’ятимісячна підготовка 50 регіональних експертів; розробка електронного калькулятора ECERS-3, який дозволяє здійснити більш точний розрахунок та верифікувати звіти.
Ґрунтовну підтримку у підготовці та проведенні дослідження в Україні здійснював Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. До всіх присутніх звернулась координаторка освітніх програм Ольга Долініна, яка зауважила, що ЮНІСЕФ підтримує ініціативи Міністерства освіти і науки України. Пані Ольга підкреслила, що результати дослідження стануть підставою для формування освітньої політики, спрямованої на підвищення якості дошкільної освіти.
Модераторка зустрічі — Ольга Косенчук, к.н.п., доцентка, начальниця відділу дошкільної та початкової освіти Українського інституту розвитку освіти, провідна експертка, координаторка дослідження, зауважила, що під час карантинних обмежень, проведення дослідження за методикою ECERS-3 стало викликом для всієї дошкільної спільноти.
Проведення дослідження стало можливим завдяки спільними зусиллями Міністерства освіти і науки України, ДУ «Українського інституту розвиту освіти», ДНУ «Інститут освітньої аналітики», Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, Департаментів (управлінь) освіти і науки, закладів дошкільної освіти. Під час дослідження Українському інституту розвитку освіти вдалося створити об’єднавчий майданчик для професійної спільноти педагогів із усієї України, експертів, які прагнуть позитивних змін в дошкільній освіті.
Пані Ольга повідомила, що з 20.01.2022 р. розпочала роботу робоча група щодо аналізу бланків (протоколів) дослідження регіональних експертів за результатами основного польового дослідження якості дошкільної освіти з ECERS-3, яка має сформувати загальний звіт за результатами дослідження.
Провідні експерти з оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3 Юлія Косенчук та Кристина Ковкрак підготували презентації щодо координації дослідження основного етапу польового дослідження.
Ілюстративними стали презентації регіональних експерток щодо проведення дослідження у закладах дошкільної освіти різних областей.
Світлана Нерянова, начальниця відділу дошкільної освіти Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН, висловила щиру подяку УІРО, Юнісеф в Україні, фонду «Крок за Кроком», провідним та регіональним експертам за плідну командну роботу, а також сподівання на подальшу професійну взаємодію щодо розбудови якісного дошкілля в Україні.
Вадим Карандій зазначив, що відділ дошкільної та початкової освіти УІРО під час дослідження став консультативно-координаційним центром оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освітиз використанням методики ECERS-3, тому надалі ми відкриті до співпраці.
Вадим Анатолійович подякував всім регіональним експерткам за активну та плідну співпрацю у проведення основного етапу польового дослідження якості дошкільної освіти з використанням методики ECERS-3 в Україні та принагідно вручив їм подяки.