logo

Пошук

    «День взаємодії» в рамках Всеукраїнського тижня дошкілля

    28.09.2021

    22.09.2021 р. у рамках Всеукраїнського тижня дошкілля відбулась серія вебінарів з тематичного напряму «День взаємодії».

    Спікерками першого вебінару «Освіта дітей раннього та дошкільного віку: виклики та перспективи» були:

    • Гавриш Наталія Василівна – головна наукова співробітниця лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, докторка педагогічних наук, професорка;
    • Васильєва Світлана Андріївна – старша наукова співробітниця лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, старша наукова співробітниця.

    У перебігу вебінару піднімалося питання щодо методики використання ігрового поля для ознайомлення дітей раннього віку з художнім словом. «Під ігровим полем ми розуміємо універсальний і багатоваріантний за способами створення і наповнення дидактичний простір для розгортання спільної діяльності дітей за участі чи під керівництвом педагога.

    Основними перевагами ігрового поля як засобу ознайомлення малюків з художнім словом є те, що воно: дає змогу візуалізовано знайомити дітей з текстами, „впустити” їх у життя малюків; допомагає засвоїти, неодноразово повторювати індивідуально і хором, із задоволенням промовляти, смакуючи слова, рими, ритми; створює умови для творчого самовизначення», — зазначила у своїй доповіді Наталія Василівна Гавриш.

    Також розглядалось питання щодо особливостей підготовки педагогів до здійснення рухових завдань дітьми третього року життя в закладах дошкільної освіти (ЗДО). «Основними діями педагогічних колективів щодо впровадження рухових завдань в освітній процес дітей третього року життя є: керуватись та йти за єдиною метою; дотримуватись правил, вимог, пропозицій; забезпечити процес переробки інформації; об’єднувати у ході освітнього процесу всі запропоновані форми спілкування; зосередитись на динаміці проявів дітьми психічних процесів; бути уважними, зібраними, готовими до змін під час проведення рухових завдань, бо очікувані результати не завжди є такими, якими ми їх уявили; спрямувати дії на впровадження сукупності заходів, направлених до  залучення дитини у процес осмисленого здійснення руху, прояву відношення (ставлення) до власного руху тощо», —  підкреслила Світлана Андріївна Васильєва.

    Запис вебінару можна переглянути за покликанням: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1533603730325623


    Другий вебінар «Проєктування цифрового освітньо-виховного середовища для раннього розвитку дітей» (спікерка: Рейпольська Ольга Дмитрівна, завідувачка лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, докторка педагогічних наук, доцентка) розкривав питання щодо користі та шкоди цифрового простору для дітей дошкільного віку; особливості створення цифрового освітньо-виховного середовища ЗДО; структуру ІКТ компетентності педагога.

    Так, спікерка наголосила на «ризиках раннього занурення дошкільника в цифровий простір, зокрема:

    • зняття морально-етичних і соціальних заборон й обмежень (зняття табу насилля, убивств, руйнування; відсутність правових норм, що діють у справжній реальності);
    • переважання інтернет-впливів, збагачених досягненнями у сферах штучного інтелекту та машинного навчання, технологіями створення віртуальної та доповненої реальності, що деформує зорове і слухове сприйняття фрагментів реального світу, негативно впливає на встановлення дітьми причинно-наслідкових зв’язків між явищами, які кардинально відмінні у віртуальному житті;
    • недостатня розвиненість саморегулятивних механізмів, характерна для дошкільного віку, слабкий вольовий і емоційний контроль, імпульсивність поведінки роблять дітей найбільш вразливими для інформаційних і програмно-технічних загроз;
    • зацікавленість агресивними іграми призводить до того, що діти можуть намагатися застосовувати подібні методи рішення проблем у реальному житті;
    • тривале перебування за комп’ютером у статичному положенні викликає порушення кровообігу та провокує застійні явища в організмі дитини, що зі свого боку сприяє виникненню або загостренню захворювань опорно-рухового апарату, шлунково-кишкового тракту, судинним порушенням. Тривала концентрація погляду на екрані монітора і неправильне освітлення негативно впливають на зір користувачів».

    Запис вебінару можна переглянути за покликанням: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=401870584868375


    Третій вебінар «Прийняття дитиною дошкільного віку цінностей: досвід впровадження» проводила Піроженко Тамара Олександрівна, завідувачка лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка, докторка психологічних наук, професорка, членкиня-кореспондентка Національної академії педагогічних наук України.

    У перебігу вебінару спікерка акцентувала увагу на таких групах цінностей:

    • термінальні (цінності-блага): сім’я, щастя, здоров’я, дружба, краса природи, краса мистецтва, краса техніки, зовнішня краса людини, творчість, гроші;
    • інструментальні (цінності-регламенти): співпереживання, самостійність, допитливість, цілеспрямованість, впевненість, сміливість, наполегливість.

    Запис вебінару можна переглянути за покликанням: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=2875429869438936


    Четвертий вебінар «Вихователь і дитина: визначення динаміки досягнень в педагогічній системі „Впевнений Старт”» було проведено Хартман Оленою Юріївною, старшою науковою співробітницею лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка, кандидаткою психологічних наук.

    У перебігу вебінару було визначено основні переваги навчально-методичного комплексу (НМК) «Впевнений старт», а саме:

    • готове повне навчально-методичне забезпечення;
    • допоміжні освітні матеріали Портал проєкту «Впевнений старт»;
    • принцип професійної свободи вихователя;
    • профілактика професійного вигорання;
    • навчання педагогів (очне / дистанційне);
    • індивідуальні консультації від методистів і тренерів;
    • професійне спілкування («VS fest» фестивалі / конкурси педагогічної майстерності);
    • фінансування за рахунок усіх можливих джерел (спонсор, громада, управляння освіти, меценати, благодійні фонди та ін.).

    Запис вебінару можна переглянути за покликанням: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=277647440847024

    Premium WordPress Themes Download
    Download Best WordPress Themes Free Download
    Download Premium WordPress Themes Free
    Download Nulled WordPress Themes
    ZG93bmxvYWQgbHluZGEgY291cnNlIGZyZWU=
    download lenevo firmware
    Download Premium WordPress Themes Free
    ZG93bmxvYWQgbHluZGEgY291cnNlIGZyZWU=