Пошук
06.05.2021
6 травня 2021 року відбулося чергове заняття за Програмою навчання кандидатів у регіональні експерти щодо оцінювання якості освітнього процесу у закладах дошкільної освіти з використанням методики ECERS-3.
Заняття провели: Ольга КОСЕНЧУК, начальниця відділу дошкільної і початкової освіти Українського інституту розвитку освіти, кандидат педагогічних наук, доцент; Соломія БОЙКОВИЧ, експертка з дошкільної освіти, Команда підтримки реформ МОН.
Розпочалося заняття із обговорення домашньої роботи, яку учасники виконували за попередньою темою «Простір і вмеблювання: практичні аспекти та особливості оцінювання». Пані Соломія БОЙКОВИЧ акцентувала увагу присутніх на ключових положеннях, що мають враховувати експерти, оцінюючи освітній процес у закладах дошкільної освіти за підшкалою «Простір і вмеблювання» за методикою ECERS-3. Спікерка продемонструвала зразки оцінювання параметрів цієї підшкали.
У перебігу спільної роботи учасники обговорювали труднощі, з якими стикалися під час виконання домашнього завдання, алгоритми дій експерта, характеристики окремих параметрів та індикаторів.
Завершився цей етап заняття рефлексією, під час якої кожен із присутніх оцінив власний рівень виконання домашнього завдання.
Продовжила заняття пані Ольга КОСЕНЧУК, яка ознайомила учасників із сутнісною характеристикою підшкали «Повсякденні практики особистого догляду». У своєму виступі спікерка зазначила про те, що оцінювання освітнього процесу у закладі дошкільної освіти за цією підшкалою відбувається за такими параметрами, як:
Кожен із виокремлених параметрів має свої індикатори. Пані Ольга детально зупинилася на їх змісті та характеристиці. Пояснення змісту теми супроводжувалося візуалізацією – показом фото і відео матеріалів. Після їх перегляду відбулася практична робота. У перебігу якої майбутні експерти вправлялися в оцінювані освітнього середовища за підшкалою «Повсякденні практики особистого догляду».
Важливо, що під час практичної роботи слухачі набували умінь досліджувати компоненти, що підлягають оцінюванню.
Так, наприклад, оцінюючи параметр «Споживання їжі», вчилися спостерігати за дотриманням персоналом таких важливих процедур, як:
В оцінюванні параметру «Туалетно-гігієнічні процедури» звертали увагу на дотримання у закладі дошкільної освіти таких санітарних норм, як:
Опрацьовуючи практичні матеріали за параметром «Здоров’язбережувальні практики» засвоювали індикатори, що спрямовані на дослідження умов із проведення санітарних процедур, денного сну, здорового способу життя.
За параметром безпека визначали показники безпечного і небезпечного середовища.
Завершилося заняття обговоренням дискусійних питань та поясненням завдань, які учасникам необхідно виконати під час самостійної роботи.
Дякуємо усім учасникам за плідну і надихаючу співпрацю!