Пошук
30.04.2021
«Простір і вмеблювання: практичні аспекти та особливості оцінювання». Такою була тема другого заняття, що відбулося 29 квітня у рамках навчання кандидатів у регіональні експерти щодо оцінювання якості освітнього процесу у закладах дошкільної освіти з використанням методики ECERS-3.
Заняття провели: Ольга КОСЕНЧУК, начальниця відділу дошкільної і початкової освіти Українського інституту розвитку освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, Соломія БОЙКОВИЧ, експертка з дошкільної освіти Команди підтримки реформ МОН.
У перебігу заняття Ольга КОСЕНЧУК ознайомила учасників із сутністю підшкали «Простір і вмеблювання» та змістом її параметрів:
Пані Ольга детально охарактеризувала зміст кожного параметру, акцентувала увагу слухачів на характеристиці ключових понять, які мають розуміти експерти, проводячи дослідження за цією підшкалою: «Недостатньо простору», «Достатньо внутрішнього простору», «Достатній простір у приміщенні», «Належний рівень м’якості», «Затишний куточок», «Гамірні ігрові зони», «Індивідуалізовані мистецькі твори дітей», «Незначні загрози», «Загалом безпечний», «Належний» тощо.
Жвавий та продуктивний характер мала дискусія, у перебігу якої слухачі обговорювали сутнісні характеристики простору, який має бути створений для дітей; значення основних термінів і понять; особливості оцінювання простору і вмеблювання у закладах дошкільної освіти; функції та роль експертів під час проведення спостереження.
Практичні завдання та самостійна робота, яку виконували учасники у перебігу заняття, були спрямовані на формування їхніх умінь оцінювати якість освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за підшкалою «Простір та вмеблювання».
Практична робота виконувалася у формі виконання учасниками вправ. Для цього їм були запропоновані різні умови, які майбутні експерти мали оцінити за індикаторами, що визначені у методиці ECERS-3.
Під час оцінювання внутрішнього простору, особливостей умеблювання приміщення, облаштування групового простору для ігор і навчання, візуального оформлення простору, пов’язаного з дітьми, учасники вчилися вивчати простір, виокремлювати ті його елементи, які необхідно буде досліджувати, вправлялися у визначенні відповідності його рівню (незадовільно, задовільно, добре, відмінно), заповненні оціночних бланків.
Після виконання завдань учасники разом із спікерками, проаналізували виконані роботи, робили висновки, акцентували увагу на важливих моментах, що необхідно враховувати під час дослідження, труднощах, що виникали під час виконання завдань.
Завершилося заняття сесією запитань, у ході яких Ольга КОСЕНЧУК та Соломія БОЙКОВИЧ давали на них вичерпні відповіді та мотивували учасників на успіх.
Дякуємо учасникам за співпрацю, віримо у ваш успіх в оволодінні методикою ECERS-3!