Практика асистента педагога: міжнародний та український контекст
Практика асистента педагога: міжнародний та український контекст
25.01.2021
Публікація «Практика асистента педагога: міжнародний та український контекст» містить результати дослідження, що проводилося групою авторів, серед них працівники Українського інституту розвитку освіти – Наталя СОФІЙ, перша заступниця директора та Оксана ФЕДОРЕНКО, методистка відділу дошкільної та початкової освіти.
Асистент педагога – один із важливих чинників забезпечення особистісно-орієнтованого підходу до навчання й розвитку дітей, ефективної співпраці з батьками та іншими фахівцями. Проте у кожній країні асистенти педагога можуть виконувати різні функції, що залежить від національного контексту та державної політики. Спільним для всіх країн є те, що асистент педагога – це додатковий ресурс у школі, який не обов’язково закріплюється за одним класом чи дошкільною групою, а гнучко використовується задля забезпечення індивідуалізації та збільшення ефективності освітнього процесу.
Проведення дослідження та написання цієї публікації стало можливим завдяки підтримці Міжнародного фонду «Відродження», Ромської мережі REYN в Україні, Фундації Відкритого суспільства. Дослідження проведене за організаційної підтримки Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».