logo

Пошук

    НУШ: практики та інструменти оцінювання в школі – фінський досвід

    02.11.2020

    У період із 28 по 31 жовтня 2020 року в рамках українсько-фінського проєкту «Навчаємося разом» та за підтримки Міністерства освіти і науки України, Українського інституту розвитку освіти, Команди підтримки реформ було організовано і проведено серію онлайн-вебінарів для 137 вчителів пілотних шкіл та регіональних координаторів НУШ з теми «Практики та інструменти оцінювання в школі – фінський досвід». 

    Змістову, педагогічну та організаційну підтримку здійснювали:

    Аня ХУРІНАЙНЕН-КОСУНЕН викладачка і вчителька Школи підготовки вчителів при Гельсінському університеті, Рійя ПАЛМКВІСТ – радниця з питань освіти Національного агентства Фінляндії з питань освіти, Наталія СОФІЙ – перша заступниця директора ДУ «Український інститут розвитку освіти», Роман ШИЯН – заступник керівника Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України, Олена ГЛОБА – експертка Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України, координатор пілотування Державного стандарту початкової освіти у четвертих класах.

    Упродовж чотирьох цікавих, насичених, змістовних, продуктивних днів учасники ознайомилися із: 

    • особливостями, принципами, критеріями, формами та практиками оцінювання (взаємоцінювання/самооцінювання) індивідуального прогресу учнів початкової школи під час вивчення інтегрованих предметів, виконання проєктів тощо;
    • сутністю і змістом компетентностей, якими мають володіти вчителі, учні та батьки у здійсненні оцінювання результатів навчання учнів;
    • значенням зворотного зв’язку, що надається учасниками освітнього процесу у перебігу оцінювання;
    • видами підтримки (загальна, інтенсивна, спеціальна), яку забезпечують вчителі, що сприяє підвищенню ефективності навчання учнів. 

    Учасники вебінарів набули досвіду застосування діагностичного інструментарію оцінювання навчальних досягнень учнів, реалізації диференційованого підходу у формуванні позитивної мотивації учнів, відборі змісту, форм, методів оцінювання, створення освітнього середовища відповідно до індивідуальних потреб та здібностей учнів, планування зустрічей із батьками з питань визначення цілей, методів, їхньої участі в оцінюванні знань учнів.

    У перебігу роботи учасники працювали у малих групах. Робота у них мала особистісно-ціннісну, пошуково-дослідницьку та рефлексивну складову. Вчителі вивчали власні сильні та слабкі сторони в оцінюванні результатів навчальних досягнень учнів, визначали можливі виклики та загрози в оцінюванні ключових компетентностей учнів, дискутували, обмінювалися досвідом, презентували результати роботи групи, здійснювали пошук шляхів адаптації прогресивного досвіду фінських шкіл у практику Нової української школи. 

    Модерували роботу в малих групах представники УІРО та Команди підтримки реформ, зокрема: Ірена АНДРОЩУК, завідувачка сектору професійного розвитку педагогічних працівників; Наталя КИПИЧЕНКО, методистка цього сектору та Олена ВЕНГЛОВСЬКА, методистка відділу дошкільної та початкової світи.

    Особливо цінним було те, що у ході зворотного зв’язку відбувався професійний діалог між тренерами та учасниками онлайн-вебінарів.  Педагогів-практиків цікавили питання про залучення батьків до оцінювання індивідуального прогресу учнів, підходів до накопичення портфоліо учнів, особливостей організації зворотного зв’язку та розроблення річного плану оцінювання в школі. На усі питання вчителі отримували вичерпні відповіді та схвалення їхньої діяльності у розбудові Нової української школи.

    Дякуємо організаторам, спікерам та учасникам онлайн-вебінарів за професіоналізм, емоційне піднесення, мотивацію до особистісного та професійного вивищення!

     

    Титульне фото: Tim Gouw , Unsplash

    Premium WordPress Themes Download
    Download WordPress Themes Free
    Download Premium WordPress Themes Free
    Free Download WordPress Themes
    online free course
    download intex firmware
    Download Premium WordPress Themes Free
    download udemy paid course for free