Пошук
22.10.2020
В рамках загальної підтримки робочої групи з питань оновлення Базового компоненту дошкільної освіти, що надається Європейським Центром Вергеланда (Програма підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа», компонент проєкту «Підтримка реформи дошкільної освіти в Україні») та Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» 22.10.2020 року відбулось чергове онлайн-засідання робочої групи з питань оновлення Базового компонента дошкільної освіти за участі представників The LEGO Foundation.
Учасників зібрання привітала Ольга КОСЕНЧУК, к.п.н., доцент, начальниця відділу дошкільної та початкової освіти ДУ “Український інституту розвитку освіти”.
Оксана РОМА, глава The LEGO Foundation, виступила з темою доповіді «Підхід «Навчання через гру»: розставляємо акценти». Спікерка ознайомила присутніх із Меморандумом про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Зробила акцент на тому, що «гра – це не п’ятихвилинка, не окремий рутинний момент, не фізкультхвилинка, не сюрпризний момент, а спосіб світобуття для дитини, а для педагога – стан свідомості, менталітет, спосіб мислення, спосіб взаємодії з дитиною і світом в цілому».
Особливу увагу слухачів було звернено на фахову підготовку педагогів й можливість застосування діяльнісного підходу в освітньому процесі закладів вищої освіти. Зокрема йшлося про розроблення та впровадження:
Спікерка Джіл ПОПП, старша дослідниця The LEGO Foundation, у своєму виступі здійснила огляд досліджень The LEGO Foundation; представила підхід «Навчання через гру» The LEGO Foundation (LtP); охарактеризувала сутність і роль гри у дошкільному віці, а також вплив гри на всебічний розвиток та навчання впродовж життя.
Пані Джіл впевнена, що «діти народжуються, щоб навчатися через гру, гра сприяє розвитку потенціалу дітей і відіграє надзвичайно важливу роль у підготовці дітей до викликів у дорослому житті».
Традиційним стала робота у підгрупах, де учасники мали змогу обговорити такі питання:
У кожній підгрупі модератор виконував різні ролі – директор ЗДО, вихователь ЗДО, батьки вихованців, представник департаменту освіти/ методкабінету, який заперечує або скептично налаштований щодо підходу «навчання через гру» у закладі дошкільної освіти. Інші учасники групи пропонували аргументи, переконання, кроки, дії, які потенційно можуть вплинути на бачення стейхолдера і змінити його.
Модератори груп: Ірина НОВИК, к.п.н., методист відділу дошкільної та початкової освіти УІРО; Леся МИСЬКІВ, д. ю. н., доцент, професор кафедри міжнародного права та порівняльного правознавства КиМУ, засновник та генеральний директор дитячого садка «Сад Можливостей «ЩастяKids»; Марина МАШОВЕЦЬ, к.п.н., доцент, заступник директора педагогічного інституту з науково-методичної та навчальної роботи Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка; Марина СТОЛЯР, експертка Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України.
Фінальна зустріч з питань оновлення Базового компонента дошкільної освіти відбудеться 27.10.2020 р.