logo

Пошук

    200 українських дитячих садків уперше візьмуть участь у дослідженні якості освіти за методикою ECERS

    25.09.2020

    Вперше в Україні відбувається оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS-3. Дослідження буде проведено впродовж 2020-2021 рр. у 200 закладах дошкільної освіти, але методику отримають усі 16 тис. закладів дошкілля. Проведення цього дослідження передбачено програмою діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженою 12 червня 2020 року.

    Ініціатива проведення дослідження належить Міністерству освіти і науки України. Український інститут розвитку освіти (УІРО) забезпечує цей процес. Проєкт відбувається у партнерстві з Командою підтримки реформ МОН, Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» та за підтримки ЮНІСЕФ.

    Про це повідомили учасники офіційної презентації старту національного дослідження якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з використанням методики Early Childhood Environment Rating Scale (ECERS-3), що відбулася 25 вересня 2020 р. в Українському національному інформаційному агентстві «Укрінформ».

    Модерувала захід перша заступниця директора УІРО Наталія СОФІЙ. Відкриваючи презентацію, вона привітала всіх присутніх із Всеукраїнським днем дошкілля, який Україна відзначає цього року 27 вересня.

    Під час презентації Любомира МАНДЗІЙ, заступниця Міністра освіти і науки України, зазначила:

    «Важливість дошкільної освіти для успішного розвитку дитини, для її самореалізації, подальшого навчання у школі складно переоцінити. Про це свідчать численні дослідження, що проводилися міжнародними організаціями. Тому розвиток якісної та доступної дошкільної освіти є одним із ключових пунктів Програми діяльності українського Уряду і одним із пріоритетів діяльності Міністерства освіти і науки України.

    Проведення оцінки якості дошкільної освіти за методикою ECERS є важливим кроком у цьому напрямі. Вперше в Україні застосовується науково визнаний, ефективний інструмент оцінювання якості дошкільної освіти, який уже багато років використовують у більш ніж тридцяти країнах світу. Ми розраховуємо, що до обговорення результатів дослідження долучаться педагоги-практики, батьки, науковці, управлінці, і що спільний пошук успішних рішень сприятиме наданню якісних освітніх послуг у кожному закладі дошкільної освіти України».

    У 2020-2021 роках триватимуть пілотний та основний етапи дослідження. У рамках цього процесу УІРО здійснить відбір національних експертів, а також проведе їхню підготовку. Крім того, експерти пройдуть валідизацію сертифікованими тренерами Інституту ERSI (США) і зможуть здійснювати пілотний етап дослідження, а також готувати регіональних експертів для здійснення основного етапу дослідження. Впродовж 2020-2021 років УІРО планує підготувати близько 80 сертифікованих експертів.

    Говорячи про важливість таких досліджень, як ECERS, для розуміння процесів, що відбуваються в освіті, Вадим КАРАНДІЙ, директор Державної установи «Український інститут розвитку освіти» (УІРО), підкреслив:

    «Формування державної політики щодо доцільності та пріоритетності системних змін в освітній галузі має ґрунтуватися на результатах авторитетних досліджень, у тому числі, міжнародних. УІРО випала велика честь та відповідальність вперше в Україні організувати проведення дослідження якості освітнього процесу в дошкіллі за міжнародною методикою ECERS. Сильною стороною цієї методики є її практичний характер – вона дасть змогу педагогам побачити сильні і слабкі сторони, можливості та ризики в освітньому процесі закладу дошкільної освіти, сприятиме професійному розвитку вихователів».

    Так, методикою ECERS зможуть скористатися:

    • заклади дошкільної освіти для рефлексії і визначення подальших цілей щодо поліпшення якості освітнього процесу;
    • органи управління (в тому числі МОН) для узагальнення та аналізу висновків, прийняття управлінських рішень;
    • інституції незалежної оцінки якості освіти для експертизи і моніторингу якості дошкільної освіти в Україні загалом.

    Шкали ECERS-3 можна також використовувати під час підготовки майбутніх педагогів, а також у процесі підвищення їх кваліфікації.

    Розповідаючи про шкали оцінювання якості освіти у закладах дошкілля, Роман ШИЯН, заступник директора Команди підтримки реформ МОН, зазначив:

    «Цей інструмент застосовується в усьому світі вже більше сорока років. Долучення України до його використання дозволить нам стати частиною глобальної професійної спільноти фахівців з дошкілля, адже ми всі заговоримо спільною мовою. Це створить передумови для порозуміння між усіма зацікавленими сторонами в Україні, формування ними спільного бачення якості дошкільної освіти та ціннісних орієнтирів у її розвитку. Отже, ми отримаємо надійні свідчення про якість реального освітнього процесу в закладах дошкільної освіти України. Ця доказова база стане підставою для формування відповідної освітньої політики, а одночасне зростання спроможності українського експертного середовища — запорукою успішного її втілення».

    Всесвітньо визнана надійність і валідність шкал свідчить про їхню ефективність у дослідженні та оцінюванні діяльності закладу дошкільної освіти. Важливо, що оцінюються не результати дітей, а те, що ж саме впливає на розвиток дитини, її здоров’я і благополуччя – організація освітнього середовища, види навчально-пізнавальної діяльності, характер взаємодії між вихователями і дітьми, між самими дітьми, повсякденні практики особистого догляду.

    Звертаючи увагу на необхідність створення якісного та безпечного освітнього середовища для дітей, Лора БІЛЛ, заступниця голови Представництва ЮНІСЕФ в Україні, сказала:

    «Дошкільний розвиток та навчання є основою життєвого шляху дитини. Саме тому підтримка Міністерства освіти і науки України у забезпеченні якісної дошкільної освіти є одним з пріоритетів діяльності ЮНІСЕФ. Дошкільні послуги повинні бути доступними та інклюзивними для всіх дітей, включаючи дітей вразливих категорій. Крім того, покращення системи підвищення кваліфікації вихователів, розроблення відповідних навчальних програм, а також розбудова системи моніторингу та оцінки на національному рівні, залишаються вкрай важливими аспектами для створення безпечного та дружнього до дитини навчального середовища. Участь України у дослідженні ECERS є кроком вперед на шляху до підвищення якості дошкільної освіти».

    З історії дослідження ECERS

    Перший варіант оцінювання був створений 1980 року в США за авторства Тельми Гармс та Річарда М. Кліффорда. Вони ж заснували Інститут оцінювання середовища раннього дитинства. Методика регулярно оновлюється та доповнюється, зокрема перевиданнями ECERS-R та ECERS-3.

    Завдяки практичному змістові та форматові ECERS застосовується у дослідженнях якості освіти в різних країнах — у США, Великій Британії, Італії, Швеції, Німеччині, Португалії, Іспанії, Ісландії, Норвегії, Південній Кореї, Фінляндії.

    Більше інформації про методику ECERS можна знайти на сайті МОН та на сайті УІРО

    Download Best WordPress Themes Free Download
    Download Nulled WordPress Themes
    Premium WordPress Themes Download
    Download WordPress Themes
    ZG93bmxvYWQgbHluZGEgY291cnNlIGZyZWU=
    download mobile firmware
    Free Download WordPress Themes
    udemy course download free