logo

Пошук

    УІРО не проводитиме конкурсний відбір проєктів підручників для 4 класу: офіційний коментар

    16.09.2020

    У перебігу оголошеного в серпні конкурсного відбору проєктів підручників для 4 класу НУШ відбулися зміни. ДУ «Український інститут розвитку освіти» (далі – УІРО) не виступатиме Експертною установою, яка супроводжуватиме І етап конкурсу. Всі організаційні процеси в рамках конкурсу забезпечуватиме ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (ІМЗО). УІРО продовжує роботу над удосконаленням процедур експертизи навчальної літератури для 5-го та наступних класів.

    Коротко:

    • Міністерство освіти і науки України(далі – МОН) 15 вересня 2020 р. видало Наказ №1141.
    • Відповідно до Наказу, УІРО не буде залучено, як Експертну установу до організаційного супроводження І етапу конкурсного відбору підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної освіти і педагогічних працівників (4 клас).
    • УІРО не прийматиме документів на конкурс, як було анонсовано.
    • Всі етапи конкурсу супроводжуватиме ІМЗО.
    • УІРО залучатиме фахівців, відібраних для підготовки до роботи щодо оцінювання якості навчальної літератури, до експертиз у рамках інших проєктів.
    • УІРО отримує можливість повноцінно організувати експертизу проєктів навчальної літератури для 5-го та наступних класів, у тому числі з використанням автоматичного модуля «Експертиза».

    Детально:

    Відповідно до Наказу МОН від 15 вересня 2020 року №1141, у проведенні в 20202021 роках конкурсного відбору підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників (4 клас) відбулися зміни.

    Зокрема, УІРО не виступатиме Експертною установою, що забезпечуватиме супроводження І етапу конкурсу. Виконання відповідних функцій покладено на ІМЗО.

    До 22 вересня 2020 р. ІМЗО має розробити і подати до МОН інструктивно-методичні матеріали для проведення експертами експертиз.

    Таке рішення МОН прийняло для того, щоб уникнути зриву етапу експертизи проєктів підручників для 4 класу.

    Ризик такого зриву не залежав від УІРО; Інститут своєчасно інформував про це Міністерство.

    По-перше, УІРО планував і планує упровадити нововведення до процедури конкурсного відбору проєктів підручників не для 4-го, а для 5-го і наступних класів НУШ. Вони стосуються удосконалення процесів експертизи проєктів, забезпечення ефективності та прозорості на всіх її етапах. З цією метою, зокрема, розроблюється автоматичний модуль «Експертиза».

    Це інноваційний програмний засіб, який дасть змогу мінімізувати вплив людського фактору на процедури технічного опрацювання надаваних проєктів (завантаження в електронне середовище усіх проєктів підручників, шифрування/дешифрування проєктів, автоматичний «сліпий» розподіл проєктів між експертами, аналітика експертних висновків, проведення онлайн-засідань експертних конкурсних комісій та інше).

    Запровадження такого модуля має на меті підвищити довіру до конкурсного відбору проєктів підручників з боку зацікавлених професійних спільнот та громадськості.

    Цей модуль хотілося застосувати і під час конкурсу підручників для 4 класу. Тому УІРО доклав усіх зусиль для пошуку технічних та фінансових можливостей для його розроблення; і вже вдалося  залучити до цієї роботи ресурси проєкту «Фінська підтримка реформи української школи».

    Проте часу, який був у розпорядженні УІРО, було недостатньо для тестування модуля, доопрацювання в разі необхідності, навчання потенційних користувачів (до 1 тис. осіб).

    По-друге, навіть через рік після початку діяльності УІРО його матеріально-технічні ресурси залишаються вкрай обмеженими. Інститут досі не має в достатній кількості необхідної комп’ютерної техніки, коштів на забезпечення стабільності функціонування модуля, та й людського ресурсу – штат державної установи налічує всього 35 осіб, а у відділі навчальної літератури, який мав би забезпечити проведення І етапу конкурсного відбору, працює лише 4 особи.

    ІМЗО має у своєму розпорядженні значно більше згаданих ресурсів.

    Разом з тим, УІРО уже напрацював низку документів, які допоможуть переформатувати конкурс проєктів підручників для 5-го і наступних класів.

    УІРО також висловлює вдячність усім фахівцям, які виявили бажання увійти до пулу експертів, що оцінюватимуть якість підручників для НУШ. Ми залучатимемо їх до експертизи у рамках реалізації інших проєктів.

    Коментар Вадима Карандія, директора УІРО

    «Впевнений, що нинішні зміни в умовах конкурсу проєктів підручників для 4 класу не зірвуть сам конкурс і не вплинуть на плани його потенційних учасників. Адже все відбуватиметься за правилами, які діяли досі. Нам (УІРО) важливо домогтися принципових змін у процедурах конкурсного відбору комплексів навчальних матеріалів для 5-6 класів. Ці зміни мають зняти напругу, яка роками накопичувалася довкола експертизи підручників. Маю на увазі відсутність прозорості на деяких етапах експертного відбору підручників, що часто давала привід до звинувачень у корупції і, як наслідок, підривала довіру до системи експертизи загалом. Такі зміни далеко не всіх приводять у захват. Спротив шалений – аж до закидів у некомпетентності працівників УІРО та непотрібності цієї інституції. Розраховую, що керівництво Міністерства освіти і науки підтримуватиме УІРО і не змінить своїх планів щодо розвитку Інституту, як упроваджувальної агенції для реалізації докорінних реформ загальної середньої освіти».

    Фото: В. Карандія надано прес-службою МОН
    Титульне фото: Maarten van den Heuvel, Unsplash

    Download Nulled WordPress Themes
    Premium WordPress Themes Download
    Premium WordPress Themes Download
    Premium WordPress Themes Download
    download udemy paid course for free
    download samsung firmware
    Download Nulled WordPress Themes
    ZG93bmxvYWQgbHluZGEgY291cnNlIGZyZWU=