Пошук
27.08.2020
Реформа української освіти, яка почалася з початкових класів, продовжується, на черзі – дошкільна освіта. Пріоритетом реформи дошкільної освіти в Україні має бути щасливе дитинство. Основні завдання реформи полягатимуть у реалізації наступності між дошкільною та шкільною освітою, а також залученні передового міжнародного досвіду щодо підходів до освіти дітей раннього віку та забезпечення якості дошкільної освіти.
У зв’язку з цим, 27 серпня 2020 року відбулося перше онлайн-засідання робочої групи з розроблення проєкту стандарту дошкільної освіти (Базового компонента дошкільної освіти), який має стати місточком до Державного стандарту початкової школи. Засідання було присвячене обговоренню цінностей, які ляжуть в основу документу. Під час зустрічі піднімалися питання щодо:
Також було представлено план роботи над стандартом дошкільної освіти у партнерстві з Європейським Центром Вергеланда (Наталія СОФІЙ, перша заступниця директора Українського інституту розвитку освіти).
Робота над документом відбувається за сприяння Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» Європейського центру ім. Вергеланда (Осло, Норвегія) та реалізується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» у тісній співпраці з Міністерством освіти і науки України, Українським інститутом розвитку освіти, Командою підтримки реформ.
Роботу групи урочисто розпочали Вадим КАРАНДІЙ, директор Українського інституту розвитку освіти, Керстін ВАЛБЕРГ, радниця з питань проєктів розвитку, Посольство Норвегії в Україні, Ана ПЕРОНА-Ф’ЄЛЬДСТАД, виконавча директорка Європейського Центру Вергеланда, та Роман ШИЯН, заступник керівника Команди підтримки реформ.
Команда міжнародних експерток, залучених до роботи над стандартом, складається з Мажени РАФАЛЬСЬКОЇ, експертки Ради Європи ті ЮНІСЕФ з питань освіти дітей дошкільного віку (Польща), Анне-Стіне БЕРГСЛЬОККЕН, експертки з розроблення стандартів для дітей дошкільного віку (Норвегія), Пії УІЛЬЯМС, професорки факультету освіти, комунікацій та навчання, Університет м. Ґетеборг (Швеція), Соньї ШЕРІДАН, професорки-емеритки факультету освіти, комунікацій та навчання, Університет м. Ґетеборг (Швеція).
До складу групи також залучені освітяни-практики, управлінці, вчені та частина авторського колективу стандартів початкової школи. У вересні та жовтні планується інтенсивна робота з залученням міжнародних експерток, а до кінця року документ має бути представлений на громадське обговорення.