logo

Пошук

    УІРО не проводитиме конкурсний відбір проєктів підручників для 4 класу: офіційний коментар

    16.09.2020

    У перебігу оголошеного в серпні конкурсного відбору проєктів підручників для 4 класу НУШ відбулися зміни. ДУ «Український інститут розвитку освіти» (далі – УІРО) не виступатиме Експертною установою, яка супроводжуватиме І етап конкурсу. Всі організаційні процеси в рамках конкурсу забезпечуватиме ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (ІМЗО). УІРО продовжує роботу над удосконаленням процедур експертизи навчальної літератури для 5-го та наступних класів.

    Коротко:

    • Міністерство освіти і науки України(далі – МОН) 15 вересня 2020 р. видало Наказ №1141.
    • Відповідно до Наказу, УІРО не буде залучено, як Експертну установу до організаційного супроводження І етапу конкурсного відбору підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної освіти і педагогічних працівників (4 клас).
    • УІРО не прийматиме документів на конкурс, як було анонсовано.
    • Всі етапи конкурсу супроводжуватиме ІМЗО.
    • УІРО залучатиме фахівців, відібраних для підготовки до роботи щодо оцінювання якості навчальної літератури, до експертиз у рамках інших проєктів.
    • УІРО отримує можливість повноцінно організувати експертизу проєктів навчальної літератури для 5-го та наступних класів, у тому числі з використанням автоматичного модуля «Експертиза».

    Детально:

    Відповідно до Наказу МОН від 15 вересня 2020 року №1141, у проведенні в 20202021 роках конкурсного відбору підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників (4 клас) відбулися зміни.

    Зокрема, УІРО не виступатиме Експертною установою, що забезпечуватиме супроводження І етапу конкурсу. Виконання відповідних функцій покладено на ІМЗО.

    До 22 вересня 2020 р. ІМЗО має розробити і подати до МОН інструктивно-методичні матеріали для проведення експертами експертиз.

    Таке рішення МОН прийняло для того, щоб уникнути зриву етапу експертизи проєктів підручників для 4 класу.

    Ризик такого зриву не залежав від УІРО; Інститут своєчасно інформував про це Міністерство.

    По-перше, УІРО планував і планує упровадити нововведення до процедури конкурсного відбору проєктів підручників не для 4-го, а для 5-го і наступних класів НУШ. Вони стосуються удосконалення процесів експертизи проєктів, забезпечення ефективності та прозорості на всіх її етапах. З цією метою, зокрема, розроблюється автоматичний модуль «Експертиза».

    Це інноваційний програмний засіб, який дасть змогу мінімізувати вплив людського фактору на процедури технічного опрацювання надаваних проєктів (завантаження в електронне середовище усіх проєктів підручників, шифрування/дешифрування проєктів, автоматичний «сліпий» розподіл проєктів між експертами, аналітика експертних висновків, проведення онлайн-засідань експертних конкурсних комісій та інше).

    Запровадження такого модуля має на меті підвищити довіру до конкурсного відбору проєктів підручників з боку зацікавлених професійних спільнот та громадськості.

    Цей модуль хотілося застосувати і під час конкурсу підручників для 4 класу. Тому УІРО доклав усіх зусиль для пошуку технічних та фінансових можливостей для його розроблення; і вже вдалося  залучити до цієї роботи ресурси проєкту «Фінська підтримка реформи української школи».

    Проте часу, який був у розпорядженні УІРО, було недостатньо для тестування модуля, доопрацювання в разі необхідності, навчання потенційних користувачів (до 1 тис. осіб).

    По-друге, навіть через рік після початку діяльності УІРО його матеріально-технічні ресурси залишаються вкрай обмеженими. Інститут досі не має в достатній кількості необхідної комп’ютерної техніки, коштів на забезпечення стабільності функціонування модуля, та й людського ресурсу – штат державної установи налічує всього 35 осіб, а у відділі навчальної літератури, який мав би забезпечити проведення І етапу конкурсного відбору, працює лише 4 особи.

    ІМЗО має у своєму розпорядженні значно більше згаданих ресурсів.

    Разом з тим, УІРО уже напрацював низку документів, які допоможуть переформатувати конкурс проєктів підручників для 5-го і наступних класів.

    УІРО також висловлює вдячність усім фахівцям, які виявили бажання увійти до пулу експертів, що оцінюватимуть якість підручників для НУШ. Ми залучатимемо їх до експертизи у рамках реалізації інших проєктів.

    Коментар Вадима Карандія, директора УІРО

    «Впевнений, що нинішні зміни в умовах конкурсу проєктів підручників для 4 класу не зірвуть сам конкурс і не вплинуть на плани його потенційних учасників. Адже все відбуватиметься за правилами, які діяли досі. Нам (УІРО) важливо домогтися принципових змін у процедурах конкурсного відбору комплексів навчальних матеріалів для 5-6 класів. Ці зміни мають зняти напругу, яка роками накопичувалася довкола експертизи підручників. Маю на увазі відсутність прозорості на деяких етапах експертного відбору підручників, що часто давала привід до звинувачень у корупції і, як наслідок, підривала довіру до системи експертизи загалом. Такі зміни далеко не всіх приводять у захват. Спротив шалений – аж до закидів у некомпетентності працівників УІРО та непотрібності цієї інституції. Розраховую, що керівництво Міністерства освіти і науки підтримуватиме УІРО і не змінить своїх планів щодо розвитку Інституту, як упроваджувальної агенції для реалізації докорінних реформ загальної середньої освіти».

    Фото: В. Карандія надано прес-службою МОН
    Титульне фото: Maarten van den Heuvel, Unsplash

    Download WordPress Themes Free
    Free Download WordPress Themes
    Download WordPress Themes Free
    Free Download WordPress Themes
    ZG93bmxvYWQgbHluZGEgY291cnNlIGZyZWU=
    download huawei firmware
    Download WordPress Themes
    free online course