logo

Пошук

    Презентуємо «Концепцію створення освітніх онлайн-ресурсів для дітей молодшого шкільного віку»

    19.09.2022

    Дорогі друзі! Раді презентувати вам «Концепцію створення освітніх онлайн-ресурсів для дітей молодшого шкільного віку». Концепція напрацьована робочою групою Українського інституту розвитку освіти спільно з Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» і підтримана Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.

    Робоча група об’єднала  представників Міністерства освіти і науки України, науковців, учителів-практиків й ІТ-спеціалістів. У першу чергу Концепція зорієнтована на розроблення освітніх матеріалів Всеукраїнської школи онлайн, яка поки що містить курси тільки для 5-11 класів.

    В основу Концепції покладено цінності й підходи Нової української школи. Вебплатформа Всеукраїнська школа онлайн спрямована передусім не на відтворення чи запам’ятовування конкретної інформації, а на пізнавальну діяльність учнів, яка б підвищувала їхню позитивну мотивацію та інтерес до навчання і сприяла допитливості. З цією метою варто використовувати досягнення сучасних інформаційних технологій, зокрема мультимедіа та гіпермедіа, анімації, симуляції, елементи штучного інтелекту, віртуальні та віддалені лабораторії, комп’ютерні ігри, доповнену реальність тощо. Закладена в освітні матеріали ігрофікація має бути спрямована передусім на стимулювання бажання учнів навчатися.

    Загалом у Концепції йдеться про розвиток онлайн-освіти в Україні і світі; особливості розвитку дітей молодшого шкільного віку, важливі для створення освітніх онлайн-ресурсів; характеристики освітніх онлайн-ресурсів і презентаційні можливості різних типів медіа.

    З повним текстом концепції  знайомтесь за посиланням: https://uied.org.ua/wp-content/uploads/2022/09/vsho-konczepcziya.pdf

    Переглянути концепцію



    Оксана Онопрієнко

    завідувачка відділу початкової освіти імені О. Я. Савченко Інституту педагогіки НАПН України, докторка педагогічних наук, старша наукова співробітниця 

    Діти 6–8 років емоційні та непосидючі, їм потрібен рух, тому варто передбачити в онлайн-курсах динамічні паузи з фізичними і танцювальними вправами, Дітям цього віку складно робити необхідні для письма дрібні точні рухи, тому графічні вправи повинні надаватися дозовано, у них мають переважати різноманітні й розмашисті рухи.

    У дітей 9–11 років розвиваються фізична витривалість і координація, це дає можливість доповнити динамічні вправи елементами, що потребують тривалішого й точного виконання. Освітній матеріал для обох вікових груп має передбачати гімнастику для очей у цікавій захопливій формі.


    Ірина Круть

    начальниця відділу базової, профільної середньої освіти та профорієнтаційної роботи Українського інституту розвитку освіти, кандидатка філологічних наук, доцентка

    Забезпечити універсальність освітніх матеріалів можемо шляхом використання різних форматів представлення: аудіо, відео, тексти, а також завдання різного рівня складності. Концепція передбачає, що освітні матеріали спрямовані на такі форми навчальної діяльності: дослідження, спостереження, розслідування, відкриття, вирішення проблем, індивідуальні та групові проєкти, кейси. Технічна реалізація матеріалів може бути через гру, текст, малюнок, відео, мультфільм, аудіо, фотографію, завдання чи обговорення. Також Концепцією передбачено засоби для активізації пізнавальної діяльності учнів: емоційні фідбеки, інструменти ігрофікації, бейджі.


    Оксана Федоренко

    начальниця сектора професійного розвитку вчителів Українського інституту розвитку освіти, кандидатка педагогічних наук

    Важливо зберегти і розширити доступність освітніх матеріалів, яку зараз маємо на Всеукраїнській школі онлайн: урахування темпу навчання (можливості сповільнювати / прискорювати відтворення відео- й аудіофайлів); тифлокоментування (аудіодискрипції)). Варто подумати про використання «інклюзивного» шрифту Inclusion.ukr і т. ін.; індивідуалізованих призначень завдань чи видів навчальної діяльності, які зменшують складність та обсяг навантаження на учня тощо. Для забезпечення доступу учнів із порушенням зору і слуху відео- та аудіоматеріали повинні супроводжуватися транскриптами, а зображення – мати альтернативне текстове описання; для складних зображень із високим рівнем деталізації елементів повинні використовуватися інструменти виведення повноекранних зображень та/або зображень із лупою. Текстові елементи і файли освітнього онлайн-ресурсу повинні бути доступними для учнів, які використовують програми озвучування текстів (екранні диктори).


    Довідково

    Всеукраїнська школа онлайн — вебплатформа для змішаного та дистанційного навчання учнів. Зараз на ній розміщені курси для 5-11 класів з 18 основних предметів: українська література, українська мова, біологія, біологія та екологія, географія, всесвітня історія, історія України, математика, алгебра, алгебра і початки аналізу, геометрія, мистецтво, основи правознавства, природознавство, фізика, хімія,  англійська мова та зарубіжна література.  

    Download WordPress Themes Free
    Download WordPress Themes Free
    Free Download WordPress Themes
    Premium WordPress Themes Download
    online free course
    download redmi firmware
    Free Download WordPress Themes
    online free course