Пошук
15.07.2022
«Патріотизм – серцевина людини, основа її активної позиції»
В.О. Сухомлинський
Відомий педагог Василь Сухомлинський вбачав у патріотизмі ціннісно-смислову серцевину, стрижень людини, яка відчуває себе частиною свого народу. І це спонукає її до активної життєвої позиції у власному житті і житті країни. І ця активна позиція має формуватись ще з дошкільних років. Як щемко, коли наша малеча з задоволенням співає «Ой, у лузі червона калина…», святково вбираються у вишиванки, заквітчуються у віночки та прикрашають одяг коралями! Саме таке дитинство – мирне, щасливе, яскраве, усміхнене та радісне – має бути у наших дошкільнят! І нам, дорослим та педагогам необхідно створити для цього всі умови.
В оновленому Базовому компоненті дошкільної освіти приділено значну увагу змістовному компоненту освітнього напряму «Дитина в соціумі». Адже його мета – формування в дітей дошкільного віку соціально-громадянської компетентності, яка є складовою їхнього особистісного зростання в період дошкільного дитинства.
Що ж дає змогу реалізувати завдання Державного стандарту дошкільної освіти? Зокрема – це парціальні програми і посібники. Саме таку парціальну програму з національно-патріотичного виховання, з повним комплексом методичного забезпеченням, сьогодні представляємо до уваги педагогів, батьків, студентів.
Парціальна програма «Моя країна – Україна» для старшого дошкільного віку (автори Гавриш Н.В., Косенчук О.Г., Піроженко Т.О.) отримала гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі» та зареєстровано в Каталозі надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам за №1.0013-2022. Ви маєте унікальну можливість поповнити свій професійний кейс чи домашню бібліотеку.
До комплекту входять: парціальна програма, методичні рекомендації, Хрестоматія, робочий зошит та словник.
Хрестоматія «Моя країна – Україна», яка є навчальним посібником та містить широку жанрову палітру тематично об’єднаних фольклорних і літературних творів.
Робочий зошит містить розвивальні завдання, націлені на формування позитивного образу своєї країни, розширення уявлень про її національні і державні символи, історію, традиції та культуру українського народу.
Варіанти роботи з маленькими вихованцями можуть бути різні: спочатку діти розглядають потрібну сторінку зошита, потім слухають літературний твір й опрацьовують його, а відтак повертаються до індивідуального чи парного виконання завдань з подальшим їх презентуванням та обговоренням. Інший варіант: роботі в зошиті передує читання твору й організація роботи з текстом. Або знайомство з текстом може збагачувати, доповнювати уявлення дітей, які вони накопичили під час роботи із зошитом. Утім і хрестоматія, і робочий зошит – самостійні, відокремлені й самодостатні навчальні посібники для дошкільнят, хоч і мають спільну тематично-змістову структуру.
Результатом нашого виховання дошкільнят мають стати не лише сформовані первинні уявлення і знання, а засвоєні практичні вміння і навички, і головне – бажання діяти згідно з нормами соціальної моралі, прийнятими нашим народом, намір слідувати традиціям, відповідати позитивному образу українця.