Пошук
28.12.2021
Директор Державної установи «Український інститут розвитку освіти» Вадим Карандій взяв участь у підсумковому заході, що відбувся у форматі TV-студії «Освітянський канал 2021» 24 грудня 2021 року. Під час цього заходу Міністерство освіти і науки України презентувало здобутки 2021 року та окреслило перспективи на 2022 рік.
Захід відбувся за участі заступників голів обласних, Київської міської державних адміністрацій, очільників регіональних департаментів освіти і науки та керівників закладів післядипломної педагогічної освіти.
У своїй доповіді Вадим Анатолійович зазначив, що освітня реформа «Нова українська школа», як ключова реформа МОН, передбачає перехід від парадигми ЗУНів до компетентнісного підходу, де важливими є не лише формування знань і навичок, а й ціннісних орієнтирів, вміння їх застосовувати у практичних ситуаціях.
Формування цих компетентностей неможливо без зміни у підходах до навчання самих педагогів.
Професійний розвиток педагога має спиратися на принцип «рівний рівному». Саме тому важливого значення набувають професійні спільноти, де педагоги об’єднуються навколо спільних викликів, спільно шукають шляхи їх вирішення, де завдяки системі супервізії (наставництва) відбувається обмін досвідом, взаємодопомога. Тому розвиток та підтримка професійної спільноти має стати пріоритетом.
УІРО як інституція, створена для підтримки освітньої реформи НУШ, брала активну й безпосередню участь у створенні професійних стандартів, зокрема:
У 2022 році планується розроблення професійного стандарту методиста-вихователя, обговорюється необхідність створення професійного стандарту спеціального педагога.
Саме тому фахівці УІРО розробили методичні рекомендації з питань використання професійних стандартів вчителя і керівника ЗЗСО, надалі планується розроблення Дорожньої карти з питань впровадження професійних стандартів вихователя і керівника ЗДО тощо.
Також планується ознайомлювати педагогічну й ширшу громадськість з цим ресурсом, що можливо при проведення інформаційних і навчально-методичних заходів в рамках підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Також у доповіді було проаналізовано стан створення Центрів професійного розвитку (ЦПР).
Успішними практиками стало спільне проведення курсів підвищення кваліфікації для супервізорів, педагогічних працівників ЦПР з обласними ІППО.
Ця робота планується і у 2022 році.
Фото з сторінки Державної служби якості освіти