У Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій 26 травня відбулися слухання на тему «Якість підручників та навчальних посібників для Нової української школи».
Участь у заході взяв директор УІРО Вадим КАРАНДІЙ. У своєму виступі він наголосив, що протягом 2020 року разом з фахівцями проєкту «Навчаємося разом» було здійснено аналіз якості підручників для НУШ і помічено певний прогрес у процесі розроблення підручників. Але разом з тим виявлено ряд суттєвих недоліків, серед яких:
Невідповідність навчальних матеріалів Державному стандарту, типовій освітній програмі і принципам компетентнісного навчання;
Застарілий контент, який відображає парадигму минулого;
Недостовірність наведеної інформації, фактологічні помилки, порушення логіки формування понять;
Нецікаві тексти, які не відповідають віковим особливостям і не сприяють розвитку критичного мислення;
Неактуальна візуальна стилістика, та гендерна поляризація.
Тому для вдосконалення якості підручників НУШ були запропоновані наступні кроки:
Забезпечити систему підготовки експертів для здійснення експертизи підручників та проведення їхньої сертифікації;
Створити всеукраїнську онлайн-базу експертів з оцінювання якості навчальних матеріалів;
Розробити спеціалізований електронний сервіс експертизи освітніх матеріалів та інших спеціалізованих інформаційних систем;
Забезпечити анонімність експертів та систему відповідальності за схемою експерти — експертна установа — МОН — держава;
Здійснити децентралізацію бюджетних коштів до рівня навчальних закладів, адже педагогічна спільнота повинна сама визначатися з переліком необхідних для закладів освіти видань, враховуючи свою індивідуальну специфіку.
Відеозапис виступу Вадима Карандія на слуханнях Комітету з питань освіти, науки та інновацій можна переглянути тут.
Повний відеозапис засідання можна переглянути за цимпосиланням