Пошук
29.10.2020
Продовжуються вебінари у межах онлайн-курсу підвищення кваліфікації «Супровід діяльності центрів професійного розвитку педагогічних працівників» (Тренери для тренерів), організовані Державною установою «Український інститут розвитку освіти» (УІРО), проєктом «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом»), що фінансується Міністерством закордонних справ Фінляндії та ЄС, за технічної підтримки Global event Group.
29 жовтня 2020 року Оксана ФЕДОРЕНКО, к. п. н., методистка відділу дошкільної і початкової освіти УІРО з напряму інклюзивної освіти, ознайомила учасників із особливостями організації й забезпечення професійного розвитку керівників і педагогічних працівників закладів освіти фахівцями Центрів професійного розвитку педагогічних працівників (ЦПР ПП) у площині інклюзивного навчання.
Експертка зазначила, що «інклюзивна освіта базується на підході дотримання основних прав і свобод людини. Це – сучасна концепція розуміння філософії освіти та напрям державної політики демократичних держав світу до поваги особистості кожної дитини, рівний доступ до освіти та заборона будь-яких форм дискримінації».
Пані Оксана ознайомила учасників із ключовими принципами інклюзивної освіти, поданими в Саламанській декларації (1994 р.): усі діти мають навчатися разом, незважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними; всі заклади освіти мають визнавати і враховувати відмінності, а відтак і потреби всіх учнів, узгоджуючи різні види, темпи, способи навчання; розробляючи відповідні стандарти, освітні й навчальні програми, плани, стратегії навчання тощо.
Експерткою здійснено короткий огляд вітчизняного законодавства у сфері інклюзивної освіти та співвіднесено компетентності проєкту Професійного стандарту за професією «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)» з цінностями та рамкою компетентностей педагогів щодо забезпечення інклюзивного навчання (Teacher Education for Incluusion – TE4I). Охарактеризовано рівні підтримки.
Учасники вебінару працювали в чотирьох групах. Презентували напрацювання груп щодо запропонованих кейсів Любов ШЕЛЕМЕЙ, Віктор ШАБАНОВ, Ірина СУХОВЕРСЬКА та Ірина КАЛІНІЧЕНКО.
Наступний вебінар відбудеться 3 листопада 2020 року.
Експертка Тетяна КАМЕНЩУК, к. п. н., старший науковий співробітник Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи, директор НМЦ психологічної служби системи освіти Вінницької області, зупиниться на особливостях надання психологічної підтримки фахівцями ЦПР ПП керівників і педагогічних працівників закладів освіти у процесі їхнього професійного розвитку.
Титульне фото: National Cancer Institute , Unsplash