logo

Пошук

    Всеукраїнський педагогічний марафон СТРАТЕГІЧНА СЕСІЯ «ІННОВАЦІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗДО: СУСПІЛЬНІ ЗАПИТИ, ОСВІТНІ ТРЕНДИ»

    16.12.2021

    15 грудня 2021 року в межах Всеукраїнського педагогічного марафону відбулась стратегічна сесія «Інновації в освітньому процесі ЗДО: суспільні запити, освітні тренди».

    Організатори конференції: Міністерство освіти і науки України, ДУ «Український інститут розвитку освіти», Інститут проблем виховання НАПН України, Інститут психології ім. Г. С. Костюка, видавництво «Ранок».

    Модераторка заходу: Косенчук Ольга Геннадіївна, начальниця відділу дошкільної та початкової освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти», к.п.н., доцент.

    У перебігу стратегічної сесії учасники мали змогу ознайомитися з такими питання:

    • «Реформування системи дошкільної освіти в Україні: досвід, проблеми, перспективи» (спікерка: Нерянова Світлана Іванівна, начальниця відділу дошкільної освіти Департаменту дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України).

    У своєму виступі, Світлана Іванівна зазначила, що «основною метою Уряду є забезпечення доступної та якісної освіти для всіх дітей відповідного віку, що є стартовою платформою для особистісного розвитку дитини та підготовки її до навчання в Новій українській школі». Також, було розкрито шляхи імплементації Стандарту дошкільної освіти, проблемні питання у галузі дошкільної освіти, а також стратегічні завдання на найближчі роки.

    • «Сучасний вимір змін у дошкільній освіті» (спікерка: Піроженко Тамара Олександрівна, докторка психологічних наук, професорка, завідувачка лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, членкиня-кореспондент НАПН України, керівниця творчої групи розробників Стандарту дошкільної освіти робочої групи). Під час виступу, Тамара Олександрівна зазначила: «Формування ключових компетентностей — це не окрема сфера діяльності. Вони включаються в конкретні предмети/ види діяльності, за допомогою вибору відповідних методів і форм освіти. Формуються компетентності тільки через те, ЩО ми вчимо, але найчастіше ЯК ми вчимо дітей».

    • «Актуальні питання діяльності закладів дошкільної освіти та шляхи їх розв’язання» (спікерка: Омельяненко Ніна Володимирівна, голова правління ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти»). Як зазначила Ніна Володимирівна, «до основних проблемних питань, які хвилюють педагогічних працівників було віднесено: престижність професії, юридична підтримка працівників, фінансування ЗДО, поширення педагогічного досвіду, інклюзивна освіта, заробітна плата, організація харчування та ін».

    • «Традиції та інновації в освіті та вихованні дітей раннього віку» (спікерка: Гавриш Наталія Василівна, провідна наукова співробітниця лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, докторка педагогічних наук, професорка). Під час виступу, Наталія Василівна зазначила: «Основа освітнього середовища – розумне, творче поєднання освітніх традицій та інновацій. Домінувальними філософськими тенденціями освіти сьогодення визначено стандартизацію змісту освіти, компетентнісну спрямованість, особистісну орієнтованість освітнього процесу, переосмислення ролі педагога, діалоговий формат міжособистісної взаємодії, застосування продуктивних технологій навчання і виховання».

    • «Алгоритм формування системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти» (спікер: Вергун Юрій Валерійович, директор департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України). У своєму виступі, доповідач надав рекомендації з питань розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО.

    • «Оцінка якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3» (спікерка: Косенчук Ольга Геннадіївна, начальниця відділу дошкільної та початкової освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти», к.п.н., доцентка). У своїй доповіді Ольга Геннадіївна зазначила, що «15 грудня 2021 року завершено основний етап оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти України. Дослідження проводили 50 регіональних експертів у 200 закладах дошкільної освіти. Результати дослідження стануть підставою для формування освітньої політики, спрямованої на підвищення якості дошкільної освіти».
    • «Концепція виховання дітей у цифровому просторі» (спікерка: Рейпольська Ольга Дмитрівна, завідувачка лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, докторка педагогічних наук, доцент). Під час виступу Ольга Дмитрівна розкрила принципи виховання дітей в умовах цифрового простору, ризики раннього занурення дошкільника в цифровий простір, а також критерії якості виховання в цифровому освітньо-виховному просторі.

    Детальніше із змістом заходу можна ознайомитися за покликанням: https://youtu.be/Tn_0pkXwEjU

    Download WordPress Themes
    Free Download WordPress Themes
    Download WordPress Themes Free
    Download Premium WordPress Themes Free
    download udemy paid course for free
    download huawei firmware
    Download Premium WordPress Themes Free
    ZG93bmxvYWQgbHluZGEgY291cnNlIGZyZWU=