logo

Пошук

    Відбулася дискусійна платформа до Міжнародного дня захисту дітей «Медицина та просвіта – об’єднання заради майбутнього без туберкульозу»

    01.06.2022

    31.05.2022 р. відбулася дискусійна платформа до Міжнародного дня захисту дітей «Медицина та просвіта – об’єднання заради майбутнього без туберкульозу».

    Ведуча платформи: Ольга Павлова, заступниця директора проєкту РАТН «Підтримка зусиль у протидії туберкульозу в Україні».

    Експерти:

    Вадим Анатолійович Карандій, директор державної установи «Український інститут розвитку освіти».

    Світлана Іванівна Нерянова — начальниця відділу дошкільної освіти Головного управління загальної середньої та дошкільної освіти Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти.

    Міжнародний день захисту дітей – святкується щорічно 1 червня. Був заснований в листопаді 1949 у Парижі рішенням сесії Ради Міжнародної демократичної федерації жінок. Вперше «Міжнародний день захисту дітей» відзначався в 1950-му році в 51 країні світу. ООН підтримала цю ініціативу й оголосила захист прав, життя і здоров’я дітей одним з пріоритетних напрямків своєї діяльності.

    Міжнародний день невинних дітей — жертв агресії — відмічається щорічно 4 червня, починаючи з 1983 року за рішенням Генеральної Асамблеї ООН (1982).

    Станом на 24.05.2022 р., в Україні, внаслідок війни, розв’язаної російською федерацією, загинуло 234  дитини, постраждали 433 дитини (без повного врахування з місць активних військових дій). (Головна – Офіс Генерального прокурора (gp.gov.ua))

    Питання збереження та зміцнення здоров’я дітей – неймовірно актуальне, особливо в умовах воєнного стану. 

    Під час війни діти — це найвразливіша категорія населення. Перебуваючи в небезпеці, в тривалому стресовому стані, дитина позбавлена нормальних умов для розвитку та освіти. Через відчуття тривоги, напруги, страху, невизначеності ускладнюється процес повноцінної соціалізації дитини. 

    Діти, які вимушені бути переміщеними із зони активних бойових дій, стикаються з проблемою соціальної адаптації, перебуваючи в нових соціальних умовах, перебуваючи у бомбосховищах, інколи непристосованих приміщеннях дуже часто підвищується загроза захворювань легенів (запалення, респіраторні хвороби тощо).

    Під час зустрічі освітні експерти обговорили актуальні питання щодо нових можливостей, які надає реформування освіти на засадах Державного стандарту дошкільної освіти та концепції «Нової української школи» для формування свідомого ставлення дітей та юнацтва до власного здоров’я та здоров’я оточуючих. Крім того, під час обговорення, учасники дискусії спростували найпоширеніші міфи про туберкульоз, що впливають на здоров’я людей. 

    Вадим Карандій зазначив, що фахівці УІРО за ініціативи міжнародної організації РАТН, яка впроваджує проєкт «Підтримка зусиль у протидії туберкульозу в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID), розробили навчально-методичний посібник для педагогічних працівників закладів освіти, які працюють з дітьми від старшого дошкільного віку до учнів 11 класів. 

    Світлана Нерянова звернула увагу присутніх на інноваційній підхід, застосований при розробці навчально-методичного посібника, що ґрунтується на запровадженні системного підходу до формування у дітей дошкільного віку та підлітків свідомого та толерантного ставлення до проблем та викликів, пов’язаних з туберкульозом, шляхом проведення щорічних позакласних тематичних занять з наростаючим рівнем інформативності, відповідно до вікових та психологічних особливостей дітей різних вікових груп від 6 до 17 років.

    Найближчим часом навчально-методичний посібник буде розміщено у вільному доступі на сайтах МОН і УІРО, і всі заклади освіти зможуть використати його у своїй роботі. 

    Матеріали розроблені з урахуванням оновлених матеріалів та інструментів для проведення позакласної роботи щодо профілактики туберкульозу, які адаптовані до форм та методів навчально-виховної роботи у контексті Нової української школи, враховують сучасні підходи до профілактики туберкульозу, інтегровані з чинним Державним стандартом дошкільної освіти та Державним базовим стандартом середньої освіти відповідно до вікових груп та рівня підготовки учнів.

           

    Вадим Карандій зазначив, що мультидисціплінарний підхід під час підготовки матеріалів дозволив поєднати ресурси медичних працівників та освітян. Систематизована інформація про туберкульоз дозволяє педагогу самостійно формувати зміст навчального матеріалу відповідно до конкретних потреб учнівської аудиторії та обраної програми навчання.

    Світлана Нерянова наголосила на актуальності посилення просвітницької роботи з питань туберкульозу у закладі дошкільної освіти та у шкільному середовищі у контексті відбудови України після перемоги, розбудови української держави, надолуження темпів реалізації Глобальної програми з подолання туберкульозу. 

    Адже підвищення обізнаності дітей, а через них педагогічної та батьківської спільнот, є вкрай важливою передумовою протидії туберкульозу, який неминуче поширюватиметься через порушення війною системи охорони здоров’я, послаблення індивідуального та колективного імунітету

    Усі учасники освітнього процесу мають усвідомити, що у теперішній час туберкульоз виліковний і головними факторами успіху стають не медичні заходи, а своєчасність виявлення перших ознак недуги та свідомість людей, що стикаються з туберкульозом (хворих та оточуючих), у дотриманні медичних приписів.

    Вадим Карандій зазначив, що суспільство в цілому та кожна людина окремо мають створити спільне середовище, сприятливе для виявлення та профілактики туберкульозу і педагоги можуть стати прикладом та провідником культури співіснування із збудником туберкульозу в його приборканому стані. 

    Переглянути захід можна за покликанням https://www.facebook.com/events/560536688998779/?ti=ls.

     

    Free Download WordPress Themes
    Download Premium WordPress Themes Free
    Download WordPress Themes
    Download Best WordPress Themes Free Download
    free online course
    download xiomi firmware
    Download WordPress Themes
    online free course