logo

Пошук

    В Україні розпочинається оцінювання якості дошкільної освіти ECERS-3

    30.06.2020

    Вперше в Україні відбувається оцінювання  якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS-3. Ініціатива проведення дослідження належить Міністерству освіти і науки України. Український інститут розвитку освіти (УІРО) забезпечує цей процес. Проєкт відбувається у партнерстві з командою підтримки реформ МОН, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» та за підтримки ЮНІСЕФ.

    Пілотний та основний етапи дослідження триватимуть  у 20202021 роках. У рамках цього процесу здійснюється відбір національних експертів, а також їхня підготовка (онлайн і офлайн). Крім того, експерти пройдуть валідизацію сертифікованими тренерами Інституту ERSI (США) і зможуть здійснювати пілотний етап дослідження, а також готувати регіональних експертів для здійснення основного етапу дослідження.

    Впродовж 20202021 років УІРО планує підготувати близько 80 сертифікованих експертів.

    Що таке ECERS-3?

    ECERS-3 (Early Childhood Environment Rating Scale) — це інструмент для оцінки якості дошкільної освіти. Він дає змогу оцінити якість освіти відповідно до європейських стандартів. Шкали ECERS-3 застосовуються у двадцяти країнах, у 16 з яких їх було перекладено та офіційно опубліковано. Всесвітньо визнана надійність і валідність шкал ECERS-3 свідчить про їхню ефективність у дослідженні та оцінюванні діяльності закладів дошкільної освіти.

    Для чого використовують ECERS-3?

    Шкали ECERS-3 дають змогу комплексно виміряти якість дошкільної освіти. Методика включає шість шкал (предметно-просторове середовище,  догляд та піклування за дітьми, мовлення та грамотність, види пізнавальної діяльності, взаємодія, структурування програми).

    Структура ECERS-3

    Шкали передбачають 35 показників та 468 індикаторів. Кожен показник оцінюється за індикаторами від одного до семи балів. Оцінювання якості дошкільної освіти відбувається на основі спостережень експертів. Результати спостережень заносять в оціночні листи з поясненнями, чому за кожним показником дано той чи той бал відповідно до кожного індикатора.

    Завдання ECERS-3

    Освітнє середовище є надзвичайно важливим чинником для різнобічного розвитку дітей дошкільного віку. ECERS-3, оцінюючи якість дошкільної освіти, робить на цьому особливу увагу. Такий підхід повністю відповідає вимогам Державного стандарту дошкільної освіти України (Базовому компоненту дошкільної освіти).

    Оцінювання якості дошкільної освіти за методикою ECERS-3:

    • враховує особливості різних видів освітніх програм для дітей дошкільного віку (комплексні і парціальні), рекомендовані (схвалені) Міністерством освіти і науки України;
    • робить акцент на тому, що діти є суб’єктами своєї діяльності;
    • оцінює умови для пізнавальної діяльності дитини, можливості прояву нею творчості та ініціативи;
    • фокусується на трьох вимірах середовища: просторі, організації часу, взаємодії дітей і дорослих.

    Унікальність шкал ECERS-3 полягає в тому, що їх одночасно можна застосовувати в одному приміщенні або групі дітей віком від 2,5 до 5 років.

    Переваги ECERS-3

    Основні переваги використання методики ECERS-3 полягають у тому, що діти:

    • створюють, а не копіюють;
    • рухаються, а не чекають;
    • знаходять шляхи вирішення проблем, а не просять педагога їх вирішити;
    • розповідають, а не пасивно слухають;
    • діють відповідно до своїх інтересів;
    • роблять вибір, маючи альтернативу;
    • театралізують або ж розігрують сцену;
    • вирішують проблемні ситуації, а не пасивно погоджуються з ними;
    • цінують процес, а не тільки результат;
    • ставлять запитання, а не просто слухають;
    • розпорядок дня у закладі дошкільної освіти побудований на потребах дітей, а не на потребах дорослих або вимогах програми та ін.

    Використання методики ECERS-3 має низку переваг й для педагога

    Педагог (керівництво закладу дошкільної освіти) має змогу побачити недоліки, допущені в освітньому процесі, та в подальшому їх усунути.

    Вихователь:

    • є наставником, який спрямовує і допомагає формувати різнобічно розвинену особистість дитини; застосовує диференційований та індивідуальний підходи у навчанні, вихованні та розвитку дітей;
    • створює і забезпечує безпечне, сприятливе та комфортне освітнє середовище;
    • має право на академічну свободу, отримує гнучкість у проведенні програми: має право обирати формати, теми і час для занять.

    Шкали ECERS-3 можуть бути використані на різних рівнях управління:

    • закладом дошкільної освіти для рефлексії і визначення подальших цілей щодо поліпшення якості освіти;
    • керівниками для проведення досліджень і прийняття управлінських рішень;
    • різними інституціями незалежної оцінки якості освіти (МОН, УІРО та ін.) для експертизи і моніторингу якості дошкільної освіти в Україні загалом.

    Окрім цього, шкали ECERS-3 можна використовувати при підготовці майбутніх педагогів, а також у процесі підвищення їх кваліфікації.

    З відповідними наказами МОН щодо проведення моніторингового дослідження ECERS-3 ви можете ознайомитися покликанням 1 та покликанням 2.

    Download WordPress Themes
    Download Premium WordPress Themes Free
    Download WordPress Themes Free
    Download Nulled WordPress Themes
    lynda course free download
    download lenevo firmware
    Download Best WordPress Themes Free Download
    lynda course free download