Схвалено нову редакцію Базового компоненту дошкільної освіти
Схвалено нову редакцію Базового компоненту дошкільної освіти
21.12.2020
року колегією Міністерства освіти і науки України було схвалено оновлений Базовий компонент дошкільної освіти. Документ закладає підґрунтя для продовження реформування дошкільної освіти в Україні, а також забезпечує наступність між дошкіллям і початковою школою.
«Схвалений сьогодні Базовий компонент дошкільної освіти, який є Стандартом дошкілля, пройшов процедуру громадського обговорення в листопаді 2020 року. Після врахування пропозицій можна чітко сказати: новий Стандарт орієнтований на запит українського суспільства щодо якісного дошкілля. Мета оновлення документа – не лише приведення українського дошкілля до міжнародних стандартів якості, але й забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою. Якісна та доступна дошкільна освіта – пріоритет для МОН, а оновлений Базовий компонент є вагомим кроком на шляху до цього», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
Державний стандарт дошкільної освіти визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку (6 (7) років); умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.
Новими складниками Стандарту стали:
цінності дошкільної освіти;
базові принципи реалізації стандартів дошкільної освіти;
умови реалізації Базового компонента дошкільної освіти;
відповідальність сім’ї за розвиток дитини;
взаємодія закладів дошкільної освіти з родинами дітей як учасниками освітнього процесу;
педагог/вихователь як фахівець, який стимулює процес розвитку дитини;
зміст та організація освітнього процесу;
розвивальне освітнє середовище закладу дошкільної освіти;
наступність між дошкільною та початковою освітою в реалізації перспектив розвитку дитини;
обов’язки суспільства/громади в забезпеченні доступної та якісної дошкільної освіти;
становлення компетентностей дитини в умовах закладу дошкільної освіти.
Важливим аспектом оновленого Базового компоненту дошкільної освіти є забезпечення наступності між дошкільною та шкільною освітою, що простежується через:
узгодженість та цільову єдність в розвитку дитини на етапах дошкільної та початкової освіти;
спільність для дошкільної та початкової освіти принципів, підходів, намірів, провідних видів діяльності, що забезпечують розвиток дитини;
використання форм та методів педагогічної роботи, які відповідають віковим закономірностям розвитку дитини;
послідовне збагачення та формування компетентностей дитини дошкільного та молодшого шкільного віку як результатів освіти.
Вітаємо розробників та освітянську спільноту із важливим етапом у реформуванні дошкільної освіти в Україні!