logo

Пошук

     Про результати основного етапу польового дослідження оцінки якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3

    10.11.2022

    На колегії Міністерства освіти і науки України Юрій Демедюк, виконуючий обов’язки директора державної установи «Український інститут розвитку освіти», представив результати основного етапу польового дослідження оцінки якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3.

    Результати дослідження підкреслюють, що дошкільна освіта України відповідає міжнародним стандартам, про що свідчать кількісні показники дослідження.

    У своєму виступі Юрій Григорович зупинився на аналізі ситуації організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти сільської та міської місцевості. Зауважив на відсутності масштабних розбіжностей в балах оцінювання параметрів, зруйнував певні міфи щодо відсутності якісних умов організації освітнього процесу в закладах сільської місцевості, висвітлив важливість особистісних факторів (педагог, професійна компетентність педагога, соціальна цінність професії педагога в сільській місцевості та ін.) у дошкільній галузі освіти.

    Якісним показником є оновлений Базовий компонент дошкільної освіти, який розроблений відповідно до міжнародних стандартів. Потужним ресурсом українського дошкілля є варіативність реалізації змістового компоненту в 9 комплексних та 42 парціальних програмах, автономність закладів освіти у їх виборі та впроваджені.

    Проведене дослідження оцінювання якості освітнього процесу в Україні за методикою ECERS-3 дозволяє більше вивчати та аналізувати умови, які створені для розвитку дитини у закладі освіти відповідно до міжнародних стандартів, ніж перевіряти.

    Важливим акцентом, на який звернув увагу Юрій Григорович – формування сприйняття різноманітностей, правильного використання технологій в ЗДО, візуального оформлення приміщення, пов’язаного з дітьми, а також підкреслив важливість розвитку та вдосконалення у педагогів закладів дошкільної освіти нових навичок, цінностей щодо переходу від фронтальних форм роботи з дітьми до індивідуалізованого навчання (можливості вільного вибору дітьми видів діяльності).

    Потребує відпрацювання система наступності між дошкільною та початковою освітою з урахуванням вимог Базового компонента дошкільної освіти та Державного стандарту початкової освіти.ʼ

    Необхідно звернути увагу на підвищення кваліфікації педагогів щодо питання гри та особливостей її реалізації, неприпустимості створення «мінішколи у ЗДО».

    Потрібно більше уваги приділяти полілогам у освітньому процесі, відпрацюванню «взаємодії дітей та педагогів», підсиленню мовленнєвої роботи з дітьми, використанню книг у роботі з дошкільнятами.

    Від імені головного виконавця дослідження Юрій Демедюк висловив слова подяки Міністерству освіти і науки України як ініціатору проведення дослідження, Міністерству охорони здоров’я України, партнерам: ДНУ «Інститут освітньої аналітики», Дитячому фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, Команді підтримки реформ МОН, Інституту психології імені Г.С. Костюка Національної академії педагогічних наук України, департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, закладам дошкільної освіти, експертам, аналітикам.

    Пропонуємо більш детальніше ознайомитися зі звітом та методичними рекомендаціями «Про забезпечення якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за результатами дослідження ECERS-3», підготовленими за результатами дослідження.

    Працюємо на своєму освітньому фронті заради ПЕРЕМОГИ України. Слава Україні!

    Download Premium WordPress Themes Free
    Premium WordPress Themes Download
    Premium WordPress Themes Download
    Free Download WordPress Themes
    online free course
    download mobile firmware
    Premium WordPress Themes Download
    lynda course free download