Пошук
На сайтах МОН та УІРО оприлюднено аналітичний звіт за результатами дослідження Training Assessment Project (ТАР) – Проєкту з оцінювання підготовки педагогічних працівників в Україні.
Дослідження проведено в межах глобальної програми Світового банку в галузі освіти «Системний підхід до покращення освітніх результатів» (SABER) за підтримки Міністерства освіти і науки та Українського інституту розвитку освіти.
Вибірка дослідження охопила 130 закладів освіти, організацій і установ, що реалізують програми підготовки педагогічних працівників.
Вивчення системи підготовки педагогічних працівників України виявило 270 закладів, які пропонують програми підготовки педпрацівників, серед яких найбільша частка зосереджена в закладах вищої освіти (ЗВО), а найпоширенішими спеціальностями є дошкільна освіта, початкова та середня освіта.
Дослідження встановило, що для студентів головним фактором вибору закладу освіти та спеціальності є особиста мотивація або власні судження/переконання, а фінансова складова – наступний за важливістю фактор. Доволі часто студенти обирають коледжі в якості основного закладу освіти через простіші умови вступу, а також можливість поєднувати навчання з роботою.
Окрему увагу приділено вивченню стратегій адаптації закладів освіти до реалій навчання та викладання в умовах пандемії COVID-19.
Звіт містить низку рекомендацій щодо підходів до формування та реалізації державної політики у сфері підготовки педагогічних працівників, які базуються на результатах дослідження та ефективних світових практиках професійного розвитку вчителів.
Проєкт з оцінювання підготовки педагогічних працівників в Україні – звіт за результатами дослідження
Training Assessment Project: Ukraine – Country report
Підготовлено за матеріалами прес-служби МОН