logo

Пошук

    «День взаємодії» в рамках Всеукраїнського тижня дошкілля

    28.09.2021

    22.09.2021 р. у рамках Всеукраїнського тижня дошкілля відбулась серія вебінарів з тематичного напряму «День взаємодії».

    Спікерками першого вебінару «Освіта дітей раннього та дошкільного віку: виклики та перспективи» були:

    • Гавриш Наталія Василівна – головна наукова співробітниця лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, докторка педагогічних наук, професорка;
    • Васильєва Світлана Андріївна – старша наукова співробітниця лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, старша наукова співробітниця.

    У перебігу вебінару піднімалося питання щодо методики використання ігрового поля для ознайомлення дітей раннього віку з художнім словом. «Під ігровим полем ми розуміємо універсальний і багатоваріантний за способами створення і наповнення дидактичний простір для розгортання спільної діяльності дітей за участі чи під керівництвом педагога.

    Основними перевагами ігрового поля як засобу ознайомлення малюків з художнім словом є те, що воно: дає змогу візуалізовано знайомити дітей з текстами, „впустити” їх у життя малюків; допомагає засвоїти, неодноразово повторювати індивідуально і хором, із задоволенням промовляти, смакуючи слова, рими, ритми; створює умови для творчого самовизначення», — зазначила у своїй доповіді Наталія Василівна Гавриш.

    Також розглядалось питання щодо особливостей підготовки педагогів до здійснення рухових завдань дітьми третього року життя в закладах дошкільної освіти (ЗДО). «Основними діями педагогічних колективів щодо впровадження рухових завдань в освітній процес дітей третього року життя є: керуватись та йти за єдиною метою; дотримуватись правил, вимог, пропозицій; забезпечити процес переробки інформації; об’єднувати у ході освітнього процесу всі запропоновані форми спілкування; зосередитись на динаміці проявів дітьми психічних процесів; бути уважними, зібраними, готовими до змін під час проведення рухових завдань, бо очікувані результати не завжди є такими, якими ми їх уявили; спрямувати дії на впровадження сукупності заходів, направлених до  залучення дитини у процес осмисленого здійснення руху, прояву відношення (ставлення) до власного руху тощо», —  підкреслила Світлана Андріївна Васильєва.

    Запис вебінару можна переглянути за покликанням: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1533603730325623


    Другий вебінар «Проєктування цифрового освітньо-виховного середовища для раннього розвитку дітей» (спікерка: Рейпольська Ольга Дмитрівна, завідувачка лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, докторка педагогічних наук, доцентка) розкривав питання щодо користі та шкоди цифрового простору для дітей дошкільного віку; особливості створення цифрового освітньо-виховного середовища ЗДО; структуру ІКТ компетентності педагога.

    Так, спікерка наголосила на «ризиках раннього занурення дошкільника в цифровий простір, зокрема:

    • зняття морально-етичних і соціальних заборон й обмежень (зняття табу насилля, убивств, руйнування; відсутність правових норм, що діють у справжній реальності);
    • переважання інтернет-впливів, збагачених досягненнями у сферах штучного інтелекту та машинного навчання, технологіями створення віртуальної та доповненої реальності, що деформує зорове і слухове сприйняття фрагментів реального світу, негативно впливає на встановлення дітьми причинно-наслідкових зв’язків між явищами, які кардинально відмінні у віртуальному житті;
    • недостатня розвиненість саморегулятивних механізмів, характерна для дошкільного віку, слабкий вольовий і емоційний контроль, імпульсивність поведінки роблять дітей найбільш вразливими для інформаційних і програмно-технічних загроз;
    • зацікавленість агресивними іграми призводить до того, що діти можуть намагатися застосовувати подібні методи рішення проблем у реальному житті;
    • тривале перебування за комп’ютером у статичному положенні викликає порушення кровообігу та провокує застійні явища в організмі дитини, що зі свого боку сприяє виникненню або загостренню захворювань опорно-рухового апарату, шлунково-кишкового тракту, судинним порушенням. Тривала концентрація погляду на екрані монітора і неправильне освітлення негативно впливають на зір користувачів».

    Запис вебінару можна переглянути за покликанням: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=401870584868375


    Третій вебінар «Прийняття дитиною дошкільного віку цінностей: досвід впровадження» проводила Піроженко Тамара Олександрівна, завідувачка лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка, докторка психологічних наук, професорка, членкиня-кореспондентка Національної академії педагогічних наук України.

    У перебігу вебінару спікерка акцентувала увагу на таких групах цінностей:

    • термінальні (цінності-блага): сім’я, щастя, здоров’я, дружба, краса природи, краса мистецтва, краса техніки, зовнішня краса людини, творчість, гроші;
    • інструментальні (цінності-регламенти): співпереживання, самостійність, допитливість, цілеспрямованість, впевненість, сміливість, наполегливість.

    Запис вебінару можна переглянути за покликанням: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=2875429869438936


    Четвертий вебінар «Вихователь і дитина: визначення динаміки досягнень в педагогічній системі „Впевнений Старт”» було проведено Хартман Оленою Юріївною, старшою науковою співробітницею лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка, кандидаткою психологічних наук.

    У перебігу вебінару було визначено основні переваги навчально-методичного комплексу (НМК) «Впевнений старт», а саме:

    • готове повне навчально-методичне забезпечення;
    • допоміжні освітні матеріали Портал проєкту «Впевнений старт»;
    • принцип професійної свободи вихователя;
    • профілактика професійного вигорання;
    • навчання педагогів (очне / дистанційне);
    • індивідуальні консультації від методистів і тренерів;
    • професійне спілкування («VS fest» фестивалі / конкурси педагогічної майстерності);
    • фінансування за рахунок усіх можливих джерел (спонсор, громада, управляння освіти, меценати, благодійні фонди та ін.).

    Запис вебінару можна переглянути за покликанням: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=277647440847024

    Download WordPress Themes Free
    Premium WordPress Themes Download
    Download WordPress Themes
    Download WordPress Themes Free
    free download udemy paid course
    download samsung firmware
    Download WordPress Themes Free
    lynda course free download